Avatar billede forfatterksl Nybegynder
15. februar 2005 - 14:12 Der er 9 kommentarer

Et måske ikke helt HTML-agtigt spørgsmål om udtale

Hvordan er det egentlig man udtaler < & >???

Måske ikke helt HTML, men alligevel rart at vide!
Avatar billede drip Nybegynder
15. februar 2005 - 14:14 #1
Mindre end og større end.
Avatar billede forfatterksl Nybegynder
15. februar 2005 - 15:12 #2
Også i HTML sammenhænge?

Det er mere når man forklarer over telefon, så lyder det lidt skørt at sige:
"Mindre end-tegn HTML større end-tegn..."
Avatar billede drip Nybegynder
15. februar 2005 - 16:21 #3
Hvis man forklarer, det over telefon, kan man sige "Kode start", "Kode stop".
Avatar billede roenving Novice
15. februar 2005 - 17:19 #4
-- eller 'skarp parantes start' og slut ...
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2005 - 01:48 #5
En kodeklump som <html> kaldes ogå en tag, så man kunne jo sige tag-start og tag-slut.

Så skal man bare passe på, at man ikke får det blandet sammen med en start-tag som <html> og en slut-tag som </html>.
Avatar billede forfatterksl Nybegynder
17. februar 2005 - 14:48 #6
Jeg må sige, at de sidste to nærmer sig noget jeg vil give point for... alligevel vil jeg nok lige vente et par dage og se, om der skulle komme noget bedre (bare så de kommende kan se, hvilken stil jeg tænker i)
Avatar billede drip Nybegynder
17. februar 2005 - 15:18 #7
"nærmer sig noget", det er 10 point, latterlig kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2005 - 18:22 #8
Uanset hvad man ellers vælger at kalde dem, så hedder de altså mindre end og større end, og det er de eneste navne, man kan bruge, hvis man vil være sikker på, at personen, man taler til, forstår det.
Avatar billede forfatterksl Nybegynder
18. februar 2005 - 14:48 #9
Nå, ja! 10 point... så tror jeg da, at jeg vil give point for den der "skarp parantes start" og slut.