Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
15. februar 2005 - 14:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværk og NetBSD og Intel 100 Pro

Hej jeg har lavet en clean NetBSD (Tiny kernel) på en athlon box med et Intel PRO 100 netkort. Umiddelbart burde netværk virke ifølge hvad jeg har læst på nettet.

Men det gør det ikke! :(

Kan ikke engang finde et netværks device (fx0/fxp0), da netkortet skulle bruge fxp driveren ud fra det jeg har læst.

Hjælp ville være alt for nice!
Avatar billede m_soender Nybegynder
16. februar 2005 - 21:45 #1
har oplevet lidt af det samme med en ældre udgave af FreeBSD, tror det har været omkring 4.8. Mit netkort er et Intel Pro 100 VE, og den var umidlbart ikke understøttet. Ved at ændre lidt i fxp-driveren med hensyn til pci-id'er mener jeg det var fik jeg den til at køre. Kan være du er kommet ud for det samme med dit kort. Kan desværre ikke hjælpe med den diff fil jeg fandt den gang. :(
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
16. februar 2005 - 21:58 #2
Har fundet ud af det... Tiny kernel er kompileret uden netværkssupport :/

Snupper selv point...