Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. februar 2005 - 21:21 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

ASP-database gennem Dreamweaver, er det den rigtige vej ?

Jeg er begyndt at interessere mig for ASP database, og sidder og knokler med det i Dreamweaver 2004 MX.

Men tanken faldt mig ind. Er det den rigtige vej, eller vil jeg få mere ud af, mere eller mindre at skrive koderne selv ???

Med andre ord, er det som at pisse i bukserne, at bruge automatikken i Dreamweaver ??

----
Jeg håber der er nogle der har prøvet det selv, altså det der med Dreamweaver, ikke med at lade vandet!
Avatar billede trekkies Juniormester
14. februar 2005 - 21:26 #1
Jeg synes at det er bedst at kode det selv, så lære man også mere.

Jeg har set flere heninde som har haft problemer med Dreamweaver og den måde den laver connection strengen på.

Men du kan godt bruge Dreamweaver alligevel, men kod connectionen selv i koden.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. februar 2005 - 21:37 #2
Gør begge dele, helt klart.

Ved at lære DW's måde kan du spare ufatteligt meget tid på langt de fleste ting.

Skal du lave nogle lidt mere kompliseret ting hvor flere recordsets er nested i hinanden og afhængige af data fra tidligere recordsets, så er det håndkodning.

Men du kan spare vanvittigt meget tid på at bruge DW indbygget Database bearbejdning.
Alt ligge klart til at trække direkte ind på dine sider, 2 klik mere og du har lavet nogle Loops, sat kriterier for hvad som skal vises osv., Recordset navigation......... ja der er masser af fordele.

Og lad os lige få en ting helt på det rene, der er IKKE fejl i DW's måde, men det er rent faktigst utroligt godt gennemtænkt og konstrureret kode som tager højde for næsten alt mellem himmel og jord, det er bare et spørgsmål om at lærer deres metode.
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
14. februar 2005 - 22:29 #3
jeg synes helt klart at du skulle kode selv. gør det også selv nu, du forstår meget bedre koden, lærer det hurtigere og undgår fejl !
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. februar 2005 - 15:00 #4
Retfærdigvis skal pointene vel fordeles jævn mellem jer tre, så smid lige et svar 'tekkies' og 'bojohansen'
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. februar 2005 - 15:13 #5
Sæt dig lidt ind i hvordan Snippets virker (Shift+F9), og brug dem til gentagende håndkodede koder som du ofte bruger.
Held og lykke med det :-)
Avatar billede trekkies Juniormester
20. februar 2005 - 15:38 #6
Her er et svar :>
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. februar 2005 - 15:41 #7
Tak ....for de kloge ord !
Avatar billede trekkies Juniormester
20. februar 2005 - 16:38 #8
Takker for points :>