Avatar billede henriksteen Nybegynder
23. marts 2001 - 15:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

w2000 login på linux u/kryptering

Jeg har en W2K-PC som skal logge på et LAN og en server, men den er satt opp slik at passordet som sendes fra W2K ikke må være kryptert. Hvordan ber jeg W2K om å sende passordet ukryptert?
mvh!
henrik steen
Avatar billede disky Nybegynder
23. marts 2001 - 15:01 #1
hvorfor bruge password hvis de alligevel ikke er sikkert ???
Avatar billede nicodk Nybegynder
23. marts 2001 - 15:11 #2
hvis du har mulighed for at administrer linux server, skal du fjerne # foran
encrypt passwords = yes
altså inde under /etc/smb.conf filen ?

så kan du logge på din linux maskine via w2k

Avatar billede henriksteen Nybegynder
23. marts 2001 - 15:25 #3
hmmm... da må resten av maskinene på nettverket (w98 som er satt til å ikke sende kryptert) gjøres om?
Avatar billede jgammelg Nybegynder
26. marts 2001 - 18:45 #4
Hvis du har AD kørende skal følgende GP defineres :
Computer Configuration\\Windows Settings\\Security Settings\\Local Policies\\Security Options\\Send unencrypted password to connect to third-party SMB Servers.

Hvis ikke du kører AD, skal jeg nok lige finde den rigtige key i registry.