Avatar billede spacejam Nybegynder
12. februar 2005 - 17:48 Der er 2 kommentarer

MBSA sw til at scanner netværket kommer med denne fejl

Jeg har kørt den nyeste af MBSA 1,2 på mit netværk for at tjekke
for manglende opdatering men får feks. denne fejl

domain\PC1(192.168.100.106) User is not an administrator on the scanned machine.

eller den kommer også med at at nogle af mine pcèr ikke er på netværket.

er det nogle som har erfaring med dette stykke SW
og skal man være logget på som administator for at kunne gennenføre en korekt scanning af alle PCér på netværket
Avatar billede wise Seniormester
12. februar 2005 - 18:30 #1
jeg har ikke videre erfaring med det, men ja den bruger du anvender ved skanningen skal findes med administrator adgang på alle maskiner der skannes.
Enten ved at disse er med i samme AD eller at brugeren er oprettet manuelt på hver pc... Dette skyldes at man heldigvis skal være administrator for at kunne få disse oplysninger for en anden maskine - ellers ville det sgu være nemt at være hacker hvis man bare kunne spørge en maskine hvor opdateret det var uden login...

Lasse
Avatar billede spacejam Nybegynder
12. februar 2005 - 22:09 #2
Okay tak