Avatar billede mirovich Nybegynder
12. februar 2005 - 16:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

problemer med Trojan Horse

Trojan horse Dowenloader.Istbar.6.G
Trojan horse Dowenloader.Small.19.AW
Trojan horse IRCBacDoor.SdBot.3.L
Trojan horse Dowenloader.Dyfifica.3.L
Trojan horse IRC/BackDoor.SdBot.76.AG
Trojan horse IRC/BackDoor.SdBot.112
Trojan horse BackDoor.Wootbot.3.F
Trojan horse IRC/BackDoor.SdBot.113
vedlagt logfil
ogfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\SVPHOST.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb08.exe
C:\Programmer\WinFast\WFTVFM\WFWIZ.exe
C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\System32\real.updat.exe
C:\WINDOWS\System32\wregistry.exe
C:\Program Files\AdStatus Service\AdStatServ.exe
C:\WINDOWS\System32\wregistry.exe
C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\AdStatus Service\AdStatKeep.exe
C:\WINDOWS\System32\winupdm32.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\WINDOWS\a64sddd.exe
c:\windows\system32\bxijuc.exe
c:\windows\system32\calc.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\spycatser\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\WINDOWS\system32\FTP.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.klub.amitech.dk/
O2 - BHO: CeresObj Class - {00000049-8F91-4D9C-9573-F016E7626484} - C:\WINDOWS\ceres.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StorageGuard] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [WinFast Schedule] C:\Programmer\WinFast\WFTVFM\WFWIZ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMKey] C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows TM] SVPHOST.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Personal Firewall] jah.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdStatus Service] C:\Program Files\AdStatus Service\AdStatServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [.mssecure] C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Updater 32Bit Online] winupdm32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [popuppers64] C:\WINDOWS\a64sddd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bxijuc] c:\windows\system32\bxijuc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows TM] SVPHOST.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Norton Personal Firewall] jah.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Updater 32Bit Online] winupdm32.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Windows TM] SVPHOST.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows TM] SVPHOST.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Windows TM] SVPHOST.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O15 - Trusted Zone: *.popuppers.com
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
Avatar billede arlet Juniormester
12. februar 2005 - 17:08 #1
tjekker den nu
Avatar billede arlet Juniormester
12. februar 2005 - 17:12 #2
Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: CeresObj Class - {00000049-8F91-4D9C-9573-F016E7626484} - C:\WINDOWS\ceres.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows TM] SVPHOST.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Personal Firewall] jah.exe
O4 - HKLM\..\Run: [.mssecure] C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Updater 32Bit Online] winupdm32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [popuppers64] C:\WINDOWS\a64sddd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bxijuc] c:\windows\system32\bxijuc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows TM] SVPHOST.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Norton Personal Firewall] jah.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Updater 32Bit Online] winupdm32.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Windows TM] SVPHOST.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows TM] SVPHOST.exe
O4 - HKCU\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Windows TM] SVPHOST.exe

O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O15 - Trusted Zone: *.popuppers.com

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\System32\SVPHOST.exe
C:\WINDOWS\System32\real.updat.exe
C:\WINDOWS\System32\winupdm32.exe
C:\WINDOWS\a64sddd.exe
c:\windows\system32\bxijuc.exe
c:\windows\system32\calc.exe

------------------------------------------------

Hent og kør ad-aware herfra: http://www.arlet.dk/spywarescanner.htm
scan hele computeren og slet alt hvad den finder

----------------------------------------------------------

Hent og kør denne scanner fra Kaspersky : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean

----------------------------------------------------------

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Avatar billede mirovich Nybegynder
07. marts 2005 - 21:17 #3
Ja du må meget undskylde men der var pludselig så meget om ørene. Jeg besluttede at lægge computeren ned da det fortsat bare væltede ind med virus. Nu kører det heldigvis godt igen.
Avatar billede arlet Juniormester
08. marts 2005 - 19:31 #4
Det var godt..
Så husk at lukke her igen, ved at marker mit navn i boksen til venstre og trykke accepter..

Forsat god aften