Avatar billede jtp Nybegynder
12. februar 2005 - 12:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilken DVD-brænder

Hej

Jeg har kig på 2 forskellige DVD-brændere:

1) LiteOn SOHW-1673S
DVD±RW (+R dobbeltlag) / 2 MB / 160 ms / 48x (CD) / 16x (DVD) (R) / 48x (CD) / 16x (DVD±R) / 4x (...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=124028

2) Pioneer DVR 109
DVD±RW (±R dobbeltlag) / 2 MB / 120 ms (CD) / 130 ms (DVD) / 40x (CD) / 16x (DVD) (R) / 40x (CD)...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121675

Jeg har ikke tidligere haft en DVD-brænder og mangler derfor kyndig vejledning.

Jeg skal primært bruge den til at brænde egne videooptagelse fra et 'Mini DV'-kamera, men også til diverse backupfunktioner, herunder af mine egne originale DVD-film.

Findes der bedre eller mere velegnede modeller hører jeg gerne herom.

-jtp-
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 13:30 #1
har kun hørt godt om begge modeller, så tror ikke det betyder alverden om du vælger den ene eller den anden *S*
Avatar billede jtp Nybegynder
12. februar 2005 - 13:56 #2
Hvad betyder det i praksis at Pioneer DVR 109, har ±R dobbeltlag, hvorimod at LiteOn SOHW-1673S "kun" har +R dobbeltlag under DVD±RW?
Avatar billede zahr Nybegynder
12. februar 2005 - 13:59 #3
af de to brændere du har sat op ville jeg vælge Lite-On...................men hvis du vil ha en bedre sku du vælge denne plextor brænder...............den er ik så hurtig som de andre men plextor er virkeligt god kvalitet og holder nok dobbelt så lang tid som de andre.......... http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104640

PLEXTOR.........FOR DIN EGEN SKYLD :D ;)
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 14:08 #4
JEg mener ikke længere at plextor er SÅ meget bedre end de andre mærker, og ville selv vælge liteon brænderen (har ikke noget at bruge dual lyyer skiver til, når de koster 1/3 af brænderen pr stk)
Avatar billede zahr Nybegynder
12. februar 2005 - 14:10 #5
lige meget hvad i siger ændrer det ik på plextors kvali...........alle jeg kender der har købt plextor har ik fortrudt det.....

NO PLEXTOR...........NO LIFE
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 14:12 #6
jeg jkender ingen som har fortrudt deres liteon valg, men skal vi nu ikke stoppe den religions krig, der er flere af plextors og liteons modeller som er lavet på samme fabrik, så forskellen er nok ikke pokkers stor)
Avatar billede zahr Nybegynder
12. februar 2005 - 14:14 #7
nej lige bortset fra kvaliteten hehe
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 14:22 #8
har ikke oplevet at plextor skulel holde bedre end liteon (nu, snakker vi 3-4 år tilbage ja så havde du ret, men ikke nu, der er de lige gode, vil faktisk sige at liteon er bedre til prisen)
Avatar billede jtp Nybegynder
16. februar 2005 - 19:31 #9
Ok, har bestilt. Det endte med en LiteOn, da en bekendt har en og kun har positivt at berette om den.

Smider I et svar hver, så fordeler jeg pointene.
Avatar billede zahr Nybegynder
17. februar 2005 - 17:01 #10
yes sir.............men stadigvæk plextor holder længere...........:D:P
Avatar billede 1back Nybegynder
18. februar 2005 - 23:45 #11
NEC
Avatar billede jtp Nybegynder
02. marts 2005 - 12:06 #12
Har nu haft min LiteOn-brænder i en uge og må sige, at jeg indtil videre er fuldt tilfreds. Den suser derud af og jeg har endnu ikke haft nogle fejlbrændinger.

Pointene går til zahr, da han er den eneste, der har placeret et svar :o)