Avatar billede spliffo Nybegynder
12. februar 2005 - 12:21 Der er 9 kommentarer

evt. fejl på hdd controller?

Jeg har erhvervet mig en ny computer, i løsdele, den er blevet samlet og nu har jeg et problem, it goes like this. Min BIOS kan ikke finde mit dvd drev, hvilket gør det meget svært at boote, den melder CMOS failure, den har vi prøvet at cleare men uden held (en enkelt gang fandt den drevet, men man kunne ikke sætte bios til at boote fra det.)
Har prøvet ALLE kombinationer med hensyn til master/slave/cable selct på både IDE 1 og IDE 2 men uden held... har også prøvet med andre CD drev. det skal siges at den GODT kan finde min hdd på post-screen, men er ikke bootable i BIOS.
Den finder RAM, processor og alt andet, bare ikke det førstnævnte. Det er et Micro star (MSI) k8t NEO bundkort.
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 12:25 #1
har du prøvet med kun et optisk drev på den ene af kanalerne  og lade bios autodetekte det ?
Avatar billede spliffo Nybegynder
12. februar 2005 - 12:32 #2
ja det har jeg det virker ikke, den autodetekter jo altid...
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 12:43 #3
har du prøvet med andre kabler ? og de optiske drev i en anden computer ?
Avatar billede spliffo Nybegynder
12. februar 2005 - 12:56 #4
ja..uden held
Avatar billede milter Ekspert
12. februar 2005 - 14:50 #5
Har du prøvet eb BIOS-opdatering?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
14. februar 2005 - 08:35 #6
har du prøvet drevet i anden pc? og hvis du har fået en driver med, har du så fået den lagt ind? kunne den finde de andre cd-drev? er harddisken formatteret og partitioneret elelr har du ikke kunne det endnu?
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 15:08 #7
Kan du ikke få lukket dette spørgsmål ?
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 20:28 #8
noget feedback måske ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 00:34 #9
Kunne man forvente noget feedback ?