Avatar billede tclund Nybegynder
12. februar 2005 - 08:23 Der er 12 kommentarer

Flytning af gamle mail

Hej Eksperter
Jeg har et "lille" problem, med at få mine gamle mail over på en anden pc´er.

Mit backup program har taget backup af hele outlook ekspress-mappen, dvs. indbakke.dbx mv.

Når jeg indsætter de gamle mapper spørger den om jeg vil overskrive de nuværende(tomme mapper),hvilket jeg svarer ja til.
Den gør det, og næste gang jeg åbner outlook ekspress laver den blot nye mapper med navnet "indbakke.dbx (1)" osv.....

Hvad kan jeg gøre..
Avatar billede sessa Nybegynder
12. februar 2005 - 08:37 #1
Måske kan du slette indbakke.dbx og omdøbe indbakke.dbx(1) til indbakke.dbx...?
Avatar billede levich Nybegynder
12. februar 2005 - 09:30 #2
Har du prøvet at vælge filer -> importer -> meddelelser ... Her er den officielle beskrivelse: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;270670
PS: Jeg har ikke selv prøvet det.
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 10:34 #3
Som levich skriver skal du vælge importer, og jo det virker ;)
Avatar billede gratis Nybegynder
12. februar 2005 - 12:30 #4
bagvejen ind i mapperne er C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Local Settings\Application Data\Identities\{4474B6D8-0F25-42E2-B932-3FCC5541FF3C}\Microsoft\Outlook Express\

"{4474B6D8-0F25-42E2-B932-3FCC5541FF3C}" er kun et eksempel, din har et andet tal..

Problemet kan osse være at du køre med to forskellige versioner af Outlook Express, pga opdateringer etc..
Avatar billede tclund Nybegynder
12. februar 2005 - 17:24 #5
Det med at omdøbe dur ikke.

Hvis jeg prøver at importere sir den at der ikke er meddelelser i den aktuelle mappe.

Bagvejen kender jeg, det er af denne vej jeg prøver at overskrive de nye dbx. mapper.

Hvis det er pga. opdateringer, hvad ka man gøre ved det??? Versionen sku være den samme.....
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 17:31 #6
jo du skal vælge importer overordnet mappe (og henvise til mappen selvfølgelig), så virker det (jeg har gjort det nok 200 gange og det har altid virket)
Avatar billede tclund Nybegynder
12. februar 2005 - 17:34 #7
ja så må der være noget galt med min backup mappe.... den vil ikke importere
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 17:39 #8
ok, der findes værktøjer som kan udtrække mails fra DBX filer, husker jeg ikke forkert er der et der hedder oextract men ellers så søg på google efter Extract DBX files
Avatar billede tclund Nybegynder
13. februar 2005 - 01:20 #9
Ser meget lovende ud, men jeg er mest til "gratis programmer", findes de???
Avatar billede screem_brille Novice
13. februar 2005 - 01:32 #10
Ja de findes, men kan ikke lige pt fortælle hvad de hedder, kan ikke huske navnet på dem, og de ligger på mit RAID5 array og venter på en ny disk før jeg sætter det til igen *S*
Avatar billede pempem Nybegynder
20. februar 2005 - 20:53 #11
Prøv at lade være med at overskrive filerne. Omdøb de eksisterende og kopiere dine backup filer ind i stedet. Vær 100% sikker på, at de hedder det korrekte navn. Hvis du starter OE op uden en af disse filer, eller de hedder noget andet, vil OE lave nye
Avatar billede levich Nybegynder
09. marts 2005 - 10:46 #12
Er du kommet videre?