Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2005 - 11:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ATI Radeon - PC'en dør

Når jeg sætter grafikkortet i PCI-slotten og tænder for PC'en går min skærm i dvale, og der vises intet på den. Det gælder både, når jeg slutter skærmen til ATI-kortet, og når jeg lader den være tilsluttet det sædvanlige skærmstik (på bundkortet).
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2005 - 11:48 #1
Det er selvfølgelig AGP-slottet, som jeg sætter kortet i.
Sorry.
Avatar billede bacarden Nybegynder
11. februar 2005 - 11:59 #2
Har problemer med mit agp radeon 9600 pro... min får blå skærm har lige købt nyt bundkort, jeg venter bare på en ny driver og håber på det bedste!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. februar 2005 - 13:07 #3
hvis kortet ikke er i:
1) kan du så se billede på din onboardgrafikkort (i så fald tyder det på at dit radeon er defekt eller inkompatibelt med AGP-sokkelen)
2) kan du ikke se noget billede (tyder på anden defekt, måske på mobo. prøv at resette din bios)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. februar 2005 - 13:09 #4
altså, for at være mere præcis. spørgsmålet er hvad der sker når du tager grafikkortet ud af PCen og tænder for den (og benytter onboard grafikkortet)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2005 - 13:14 #5
Hvis Radeon kortet ikke er i, er der normalt skærmbillede på onboardgrafikkortet.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. februar 2005 - 13:22 #6
så gætter jeg som nævnt på at grafikkortet ikke spiller sammen med dit mobo (kan fx ske hvis kortet er defekt, eller hvis man smider et nyt kort i en gammel maskine eller omvendt - hvis der er problemer med overførselshastighed eller forsyningsspænding)
har du prøvet et andet kort i maskinen, eller prøvet kortet i en anden maskine
Avatar billede c-holst Novice
11. februar 2005 - 16:56 #7
kan du nå at komme bios
kan du nå at boote på cd rom
kan du at starte op i fejlsikret
Avatar billede rullegris Nybegynder
11. februar 2005 - 22:28 #8
prøv at tag backup og formater din comp, og derpå reinstall alle driversne... det virkede på min... eller prøv først at resette din bios...
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2005 - 15:23 #9
Kortet virker i en anden PC.
Jeg har prøvet at resette bios og reinstalleret drivere - men uden held.

Jeg bruger det gamle grafikkort.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. februar 2005 - 04:13 #10
hmm - surt, så det tyder på at kortet ikke spiller med dit mobo.
Avatar billede c-holst Novice
12. marts 2005 - 06:45 #11
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 08:17 #12
Jeg lukker, hvis der er en, som vil smide et svar, som jeg kan lukke på.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. marts 2005 - 12:26 #13
det er dig der bestemmer hvem der skal have pts - eller om der ikke er nogen der skal have
hvis du har fået løst dit prob her i tråden, så skrive hvem der skal lægge et svar
hvis det ikke er løst, så læg selv et svar og accepter det
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 13:06 #14
Jeg gav op, da ingen af svarene løste mit problem.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 13:06 #15
Jeg glemte at "snuppe" points tilbage. SORRY
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. marts 2005 - 13:11 #16
surt, sådan gør det nogle gange.
/thomas