Avatar billede ebak Nybegynder
11. februar 2005 - 00:06 Der er 6 kommentarer

Hvorfor synkroniserer min 4150 på nogle pc'er men ikke på alle?

Har I en forklaring på, at min ipaq4150 kan synkronisere på nogle WinXP-pc'ere, men ikke alle?

Jeg har kun haft held med mig på én ud af fire testede pc'er.
På alle fire pc'er har jeg installeret Activesync 3.8, og der har aldrig tidligere været installeret Activesync.

På de tre pc'er som ikke vil synkronisere, popper Activesync frem som den skal og skriver overskriften "Connected", og derunder "Synchronization error" (dér hvor den vandrette grønne bjælke plejer at bevæge sig fra venstre mod højre for at indikere at synkroniseringen finder sted).

På opfordring fra HP's support har jeg opgraderet ipaq'ens bios til version 1.10, men det giver ingen ændring.

Ved I om der findes logfiler på pc/ipaq eller lignende, som kunne afsløre hvad det er for problemer, Activesync støder på?

De tre maskiner, som det IKKE fungerer på, har alle Panda Antivirus installeret - kan det mon være en forklaring?

Mvh
Erik
Avatar billede _carsten Nybegynder
11. februar 2005 - 10:16 #1
Er mailprogrammet MS Outlook på alle maskiner ???
Avatar billede ebak Nybegynder
11. februar 2005 - 10:23 #2
Ja, alle maskiner har Office 2003 (herunder Outlook).
Men øhm - den når nu slet ikke til at synkronisere noget der har med Outlook at gøre. Selv hvis det kun er "Files" der er markeret, opstår fejlen. Om den også opstår hvis ingenting er markeret ved jeg ikke lige nu (jeg har ikke ipaq'en her).

Mvh
Erik
Avatar billede _carsten Nybegynder
11. februar 2005 - 11:16 #3
Hmm - jeg ved ikke om det er Panda Antivirus som er problemet, men ville nok prøve at deaktivere det eller afinstallere på en af maskinerne og se om det er løsningen.

Jeg har ingen andre forslag - sorry!!
Avatar billede ebak Nybegynder
11. februar 2005 - 11:25 #4
Jo, jeg har prøvet at deaktivere (men ikke afinstallere) Panda Antivirus - det hjælper desværre ikke.

Er der nogen andre forslag?
Avatar billede _carsten Nybegynder
11. februar 2005 - 15:56 #5
Prøv at åbne File Explorer på din pda og gå til \windows\activeSync

Her ligger der sikkert en html fil som hedder ErrorS med en beskrivelse af eventuelle fejl.

Jeg fik i hvertfald fremprovokeret fejl på min 6340, og der fandt jeg en fejlbeskrivelse her, og forskellen på 6340 og 4150 er nok minimal på det punkt.
Avatar billede ebak Nybegynder
12. februar 2005 - 21:36 #6
Hej _carsten
Det lyder som en god ide - jeg kigger på det på mandag.