Avatar billede fifie Nybegynder
10. februar 2005 - 15:22 Der er 4 kommentarer

Hvordan fjerner jeg denne virus

Hej Eksperter
jeg bruger firefox browser, men nu har jeg været så uheldig at få en eller anden virus fætter på min maskine.
den hedder MHTMLRedir.Exploit og min norton antivirus popper frem hver gang jeg starter programmet.
jeg har prøvet at online scanne på forskellige sider, deriblandt Panda/trend/ osv jeg har gennemført scanning med mit eget Norton antivirus som ER up to date, men aligevel kan jeg åbenbart ikke komme af med dette hmmmm :o(
har nogle haft samme problem og sluppet af med den, håberjeg i kan hjælpe mig.
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 15:24 #1
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
Download hijackthis.. Scan med hijackthis og kopir den log der bliver genereret herind. Du skal endelig ikke fikse noget selv det kigger jeg på tak. Kigger nok først på den efter 19:00 for skal på arbejde om lidt.

ps. andre som ser denne tråd må gerne overtage i dette tidspunkt hvis det er.
Avatar billede affitheking Nybegynder
10. februar 2005 - 15:25 #2
hej jeg har også haft sådan en virus og jeg kunne heller ikke kommer af med den men det jeg gjord var at formater for tror hvis du fået den scannet så kan du nok ikke få det hele ud af den

hilsen affi the king
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. februar 2005 - 15:59 #3
Prøv lige at tømme midlertidige internetfiler, samt den cache som sikkert også er i firefox.
Virus'en er simpelthen en tekst på en webside. Altså en URL som er beregnet på at få en browser til at gå til en anden addresse. Det lyder lidt kryptisk, så du kan selv læse om den her:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/mhtmlredir.exploit.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. februar 2005 - 02:26 #4
Fik du svar nok ?