Avatar billede kris123 Nybegynder
10. februar 2005 - 14:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Zyxel prestige 324

Hej
Jeg har lige købt ovenstående router/firewall. Den virker også helt fint, jeg har bare 1 problem. Når jeg prøver at se min hjemmeside www.egenhjemmeside.dk, som jeg har liggende på min egen server, så får jeg login skærmen til routeren.
Så mit spørgsmål er hvordan jeg ser min egen hjemmeside i explorer. Skal der instilles noget i routeren?
På forhånd tak.
Mvh.
Kris
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2005 - 14:46 #1
Den nemme løsning er at editere din hosts fil, som ligger c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\ og tilføje linien:
192.168.1.1      www.egenhjemmeside.dk

Hvis du også vil se egenhjemmeside.dk kan du bare tilføje en ekstra linie.
Avatar billede kris123 Nybegynder
10. februar 2005 - 14:52 #2
Ok, er det på min egen computer eller er det på serveren?
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2005 - 14:52 #3
På din egen computer.
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2005 - 14:53 #4
192.168.1.1 erstatter du selvfølgelig med den interne IP din server nu har.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
10. februar 2005 - 14:57 #5
Du kan også slå "Remote Mangement" fra så du ikke kan få adgang til routeren! Tror det er der den ligger... Men har aldrig selv været ude for problemet.

Hvad port køre din server på? og hvad port køre din router på?
Avatar billede kris123 Nybegynder
10. februar 2005 - 14:57 #6
Vi er 8 computere + serveren på netværket og de andre skulle gerne også kunne se den. Havde en anden router hvor det var muligt at se siden på, kan man ikke slå noget til i denne router så det kan lade sig gøre?
Hvis ikke så er der jo ingen anden vej end at vi skal gøre det her på alle computerne på netværket.
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2005 - 15:01 #7
Har I intern DNS server ?
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2005 - 15:02 #8
Kender ikke lige den omtalte model, men man skal kigge efter Nat LoopBack i sin router.
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2005 - 15:04 #9
Taget fra http://www.zyxel.com/support/supportnote/p324/faq/prod_faq.htm :
20. How can I access internal server via public IP address assigned on WAN?

You should be able to access your internal server via it's internal IP address when SUA is on, to access your internal server via the public IP address assigned on WAN, you can enter CI command "ip nat loopback on" in SMT Menu 24.8, To make the configuration permanently, you need to add this command to the system boot file (autoexec.net).  You can refer to Product Support Note section on www.zyxel.com for configuration details.
Avatar billede kris123 Nybegynder
10. februar 2005 - 15:29 #10
ok, hvilken system boot file tror du det er (autoexec.net)? Er det en der ligger i routeren?
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2005 - 15:31 #11
Ja, på routeren !
Avatar billede kris123 Nybegynder
10. februar 2005 - 15:39 #12
Jeg kan ikke finde nogen som helst steder på routeren hvor man kan indtaste kommandoer!? Hvor vil det typisk være på en zyxel router?
Avatar billede kenp Novice
10. februar 2005 - 15:40 #13
her er en guide til det! du skal dog selv lige finde de rette ip-adresse og portne som passer præcist med din udgave.

http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=2
Avatar billede kris123 Nybegynder
10. februar 2005 - 15:48 #14
Så fandt jeg det endeligt, men jeg skal lige have et svar fra dig Leif
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2005 - 16:05 #15
Okay, dejligt man kan hjælpe ! Selvom man måske ikke lige kom med den mest oplagte løsning !
Avatar billede kris123 Nybegynder
10. februar 2005 - 16:07 #16
Tak for hjælpen og tak for jeres tid.
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2005 - 16:09 #17
Skulle det være en anden gang !