Avatar billede mrbs Nybegynder
09. februar 2005 - 23:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Raw command på server

Hey!

Findes der en raw kommando der kan pakke en zip-fil ud på en ekstern ftp-server?
Avatar billede gozar Nybegynder
10. februar 2005 - 00:33 #1
Det kommer jo nok i høj grad an på hvilken ftp server der benyttes.
Ellers er det jo lige til at ssh sig ind på maskinen som ftp brugeren og køre unzip zipfil.zip
Eller alternativt sætte et cron job til at søge efter zip filer under en bestemt directory og pakke den ud, og slette zipfilen igen! Noget lign:
unzip /sti_til_directory_der_indeholder_ftpfiler/*.zip && rm -Rf sti_til_directory_der_indeholder_ftp_filer
Avatar billede gozar Nybegynder
10. februar 2005 - 00:34 #2
Ups. linjen skal selvføldig se sådan her ud, ellers sletter den alle filer, samt undermapper i den angivende sti!
unzip /sti_til_directory_der_indeholder_ftpfiler/*.zip && rm -f sti_til_directory_der_indeholder_ftp_filer/*.zip
Avatar billede mrbs Nybegynder
10. februar 2005 - 09:51 #3
Det er en unix-server - jeg ved ikke helt hvordan det fungerer!
Avatar billede gozar Nybegynder
10. februar 2005 - 18:30 #4
Unix er et vidt begreb. Der findes mange forskellige unix og unix kombatible styrestystemr. Hvis du ikke kan fortælle mere om dit setup, er det nærmest umuligt at hjælpe dig!
Avatar billede mrbs Nybegynder
13. februar 2005 - 23:37 #5
Hm... Tak fordi du forsøgte at hjælpe :o) Jeg fik alligevel ikke brug for det :o(

Vil du have nogle point?
Avatar billede gozar Nybegynder
14. februar 2005 - 17:51 #6
nææ behold bare pointene
Avatar billede mrbs Nybegynder
14. februar 2005 - 23:57 #7
Tak for hjælpen ;o)