Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 22:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

starte flere ting fra en .bat fil

Jeg har set at det har været oppe o vende et par gange før men hvis jeg starter en vpn eller for den sags skyld et hvilket som helst program kan jeg så få den til at vente med at køre næste kommando til den er klar.

Altså jeg vil gerne Starte en VPN forbindelse og når den er oprettet så vil jeg gerne køre et par andre kommandoer og starte et program.

the wannabe
Avatar billede b.b Nybegynder
09. februar 2005 - 22:44 #1
hvis du sidder ved skærmen er det det vel bare at smide en pause ind og så ellers vente på at VPN forbindelsen er oppe..
Avatar billede driis Nybegynder
09. februar 2005 - 22:50 #2
Normalt kører .bat filer sekventielt, dit problem er at windows programmer (og VPN med mere) startes i deres egen tråd. Jeg kender ikke en løsning på problemet (bortset fra at bruge pause. Evt. lægge en pause ind på x sekunder hvor x er cirka den tid det tager at oprette forbindelsen).

I mit eget setup har jeg en bat fil der køres ved opstart, som åbner en VPN forbindelse samt Outlook (+ et par andre ting), og det fungerer faktisk fint. Outlook hænger bare med en splash screen indtil VPN er oprettet.
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 22:54 #3
Lyder meget fornuftigt hvordan laver jeg en pause af en bestemt varihed. SÅ skal jeg så krydse fingre for at brugeren altid kan nå at få forbindelsen.
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 22:55 #4
han er en amøbe med en PC og hvis ikke det virker så bliver han ikke glad og hænger i røret.
Avatar billede driis Nybegynder
09. februar 2005 - 22:57 #5
Hmm, jeg er faktisk ikke sikker på om pause i x sekunder findes som en batch kommando.
Jeg kan evt. lige lave et hurtigt c++ program der gør det.
Avatar billede driis Nybegynder
09. februar 2005 - 22:58 #6
Kan du ikke bare forklare Hr. Bruger at han skal klikke på ikonet og så gå ud og lave en kop kaffe ;-) ?
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 22:58 #7
eller hmmmm en lille luske detalje jeg laver en lille bat fil og smider på serveren i firmaet som jeg kalder fra min bat på hjemme pc'en burde den så ikke hænge indtil den har fået fat i serveren?
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 22:59 #8
*GG* god løsning
Avatar billede driis Nybegynder
09. februar 2005 - 23:08 #9
Kommentar 22:58:18 >> Jeg tror ikke den hænger, den siger nærmere at den ikke kan finde filen, hvis VPN ikke har nået at blive oprettet. Hvis det går hurtigt med at oprette VPN kan det dog godt være det virker.
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 23:18 #10
hmmm hvad nu hvis jeg sætter en variabel i bat filen på serveren og så lader den på hjemme pcen loope indtil variablen inde holder det den bliver sat til på serveren.
Avatar billede plx Nybegynder
09. februar 2005 - 23:28 #11
du kan pinge noget i den anden ende af tunnelen, og først fortsætte når der er hul igennem..

:vent
ping -n 1 -w 10 [ip-adresse] >nul
if errorlevel 1 goto vent
Avatar billede driis Nybegynder
09. februar 2005 - 23:31 #12
plx løsning er nok det bedste. Hvis du kalder en bat fil i den anden ende af tunnellen får du en fejl indtil forbindelsen er oprettet. Du kunne selvfølgelig prøve noget i retning af:

:vent
\\minserver\connection.bat > nul
if errorlevel 1 goto vent

Men som sagt ville jeg nok prøve plx' løsning først.
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 23:36 #13
hmmm det lyder lovende skal jeg da lige teste
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 23:50 #14
plx > det virker perfekt det er fordi jeg skal mappe til nogle netværksdrev når forbindelsen er i luften disse er nødvendige for afviklingen af et program.

Hvis i begge ligger svar så fordeler jeg point imorgen tidlig *S*

Tak for hjælpen
Avatar billede driis Nybegynder
10. februar 2005 - 11:51 #15
svar
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
15. februar 2005 - 22:02 #16
ok der kommer vist ikke noget svar fra plx så jeg lukker spm. plx må så nøjes med en stor tak for han geniale indfald det virker perfekt.