Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 22:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Start VPN fra commandopromt

Hej hvordan starter jeg en eksisterende VPN forbindelse fra et batch script.

The wannabe
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 22:16 #1
Hvis dit VPN software har en command line utility til det så kører du den.
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 22:20 #2
øhhh har WinXP's VPN forbindelser en commandline utillity?
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 22:21 #3
tænkte bare at det vel var en eller anden for for fil lige som en RDP som man så måske kunne kalde.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 22:23 #4
Ingen anelse.

Jeg var ikke engang klar over at WinXP shippede med en indbygger VPN mulighed.
Avatar billede driis Nybegynder
09. februar 2005 - 22:47 #5
Hvis du opretter en genvej til VPN forbindelsen kan du starte den fra bat blot med filnavnet:
Avatar billede driis Nybegynder
09. februar 2005 - 22:48 #6
F.eks.
D:\mitlan.lnk
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 22:48 #7
hehe har fundet en løsning jeg lavede en genvej til min VPN og så kaldte jeg den i bat scriptet. nu skal jeg bare have den til selv at trykke på knappen.
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 22:50 #8
godt der var en der fandt på det samme. kan du også svare på hvordan jeg får den til at trykke på tilslut knappen. det er den der er valgt som default mener at kunne huske der er en eller anden parameter amn kan tilføje.
Avatar billede driis Nybegynder
09. februar 2005 - 22:53 #9
Ja jeg mener det er under Egenskaber for forbindelsen, fanebladet indstillinger:
Spørg efter navn, adgangskode ....

Fjern fluebenet ud for den.
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
09. februar 2005 - 23:03 #10
Kanon det var lige det der skulle til. Smid et svar så får du nogle point

Kennith
Avatar billede driis Nybegynder
09. februar 2005 - 23:09 #11
svar :-)