Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
09. februar 2005 - 00:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Helt ny!!

OK. Jeg havde tænkt mig at begynde at rode lidt med ASP og access. Jeg har forstået at man skulle installere IIS fra windows CD'en da det ikke sker ved standard installation.
Desværre er min maskine en "børnemaskine" hvor OS var installeret og der så var nogle operativsystem backup diske med, og jeg kan ikke finde ud af at få installeret IIS.
Kan det gøres på en anden måde. Evt. fra microsofts hjemmeside??

Er jeg helt galt på den så skriv det lige ;)
Har I et link der kan hjælpe mig videre i min færd modtages og belønnes det også. Husk på...jeg er helt ny :D
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
09. februar 2005 - 00:45 #1
Nej, IIS kræver en windows installations disk, eller at der er lagt en kopi over på din harddisk af den. Der er ingen mulighed for download.

Men du kan altid lære PHP og bruge en gratis apache server istedet.
www.apache.com og www.php.net , det er modsat ASP 100% gratis, hvor man i ASP godt kan ende med kompontenter som koster penge.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 07:34 #2
Første spørgsmål: er det en Windows Prof du har ?

Windows Home har nemlig slet ikke IIS !

Ellers er det:
  Control Panel
  Add/remove programs
  Add/remove windows components
for at vælge IIS (engelsk version - og ja enten skal der ligge noger
på harddisken ellers vil den spørge efer windows CD'ere).

Hvis IIS-ASP-Access ikke er givet, så er Apache-PHP-MySQL et udmærket
alternativ.
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
09. februar 2005 - 22:57 #3
Det er proffesionel jeg har, men den kan ikke finde filerne på skiverne. Det er som sagt en slags gendannelses halløj.
Så vidt jeg har forstået er forskellen på PHP og ASP ikke særlig stor. Jeg hælder blot til ASP fordi jeg har en smule erfaring Access.
Hvis I ikke tror at PHP-MySQL er en større udfordring end ASP går jeg den vej. Jeg vil blot gerne et lille skridt videre end de html-sider mine evner rækker til på nuværende tidspunkt. Men MySQL er måske ikke "så langt væk" hvis man i forvejen er en smule hjemme i Access?
Takker for hjælpen. Så smid et par svar c",)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 23:01 #4
Hvis du ikke har erfaring med ASP, så kan du nok lige så nemt lære PHP som ASP.

Der er ikke langt fra den måde man bruger Access fra ASP til den måde man bruger
MySQL fra PHP på (men måske lidt vej fra en Access applikation).
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 23:01 #5
svar fra mig
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
10. februar 2005 - 08:30 #6
Ligemeget hvad skal jeg jo starte helt forfra ;)
Jeg giver lige alister_crowley en chance for at svare inden jeg giver point.

Men tak for hjælpen!