Avatar billede nullbit Nybegynder
08. februar 2005 - 14:10 Der er 5 kommentarer

RADIUS server

Jeg er ansvarlig for et lille netværk bestående at en W2K3 server std. edition som kører vort administrative system samt 2 servere som kører div. forretningsapplikationer, et trådløst adgangspunkt, samt en hardware baseret firewall med VPN adgang. Der kører ikke et domæne, hvorfor brugerne heller ikke logger sig på et sådan.

Det jeg kunne tænke mig at foretage RADIUS check på brugerne som logger på hhv. det trådløse adgangspunkt samt på VPN via firewall.

Mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af, at få RADIUS til at kører på W2K3 serveren!

Findes der en venlig sjæl, som vil beskrive de punkter jeg skal foretage på W2K3 serveren, således at jeg kan få den til at fungerer som RADIUS server?

På forhånd tak

Nullbit
Avatar billede nullbit Nybegynder
08. februar 2005 - 14:53 #2
Jeg takker for input, jeg har dog fundet ovenstående link via dokumentationen idet jeg har siddet og kværnet manualer.

Men jeg dør i alle de detaljer, som jeg sikkert ikke skal bruge til noget alligevel.

Jeg håber mest af alt på en "lille how-to"
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2005 - 15:26 #3
Så er det nok dokumentationen for din Firewall/Accespoint du skal se på.
:-)
Avatar billede nullbit Nybegynder
09. februar 2005 - 23:48 #4
Hej igen - jeg er lidt lost i det her. Jeg har fået Zywall 35 til at anvende W2K3 serveren IAS, men alle forsøg på at logge på via denne fejler, selvom den af VPN loggen ser ud til at virke. Hvis jeg bare benytter den indbyggede brugerdatabase i Zywall 35 virker VPN upåklageligt (men med brugernavn og pass mv. uafhængigt af domænet på W2K3 serveren).

Af loggen i IAS fremgår følgende idet server3 er W2K3 serveren, Firewall er Zywal 35 og VPN det domænenavn som W2K3 har:

192.168.2.1,ren,02/09/2005,16:49:14,IAS,SERVER3,25,311 1 192.168.2.10 02/09/2005 14:44:39 11,4108,192.168.2.1,4116,0,4128,Firewall,4155,1,4154,Use Windows authentication for all users,4129,VPN\ren,4130,VPN\ren,4127,1,4136,3,4142,48

Hvad mener den med "Use Windows authentication for all users" og hvordan sætter jeg en policy som tillader at der logges på W2K3 domænet, således at VPN håndteres af Firewall og adgangen til systemet mv. håndteres at W2K3 serveren?

/nullbit
Avatar billede nullbit Nybegynder
14. februar 2005 - 08:16 #5
Ok - jeg har fundet denne side som forklarer koderne. http://www.microsoft.com/resources/documentation/WindowsServ/2003/standard/proddocs/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/WindowsServ/2003/standard/proddocs/en-us/sag_ias_log1a.asp

Men dette lille program analyserer logfilerne på en mere brugervenlig måde. http://www.deepsoftware.com/iasviewer/iasviewer.zip

Jf. denne er det fordi at der anvendes en IAS_INVALID_AUTH_TYPE. Er der nogen forslag til en Zywall 35 og W2K3?

/nullbit