Avatar billede sprucemoose Nybegynder
07. februar 2005 - 13:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Måling af internetforbrug.

Det sker af og til at internetforbindelsen er meget langsom, som om der er nogen eller noget der bruger alt båndbredden. Vi kører med Win 2000 servere(terminal+sbs), Exchange m.m. Er det muligt at måle på hvad eller hvem der bruger båndbredde eller findes der evt. et lille program til det udover performance monitoren?

Mvh
Sprucemoose
Avatar billede vollaz Nybegynder
07. februar 2005 - 13:57 #1
Du kan evt. prøve netlimiter hvis det kun er en server du vil kigge på.
Den giver ihvertfald et udemærket overblik over hvilke programmer der bruger båndbredde.
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
07. februar 2005 - 13:59 #2
Ok, er det et gratisprogram? Kan jeg downloade det på eg. www.download.com eller lign?
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
07. februar 2005 - 14:04 #3
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
07. februar 2005 - 14:07 #4
ok, tak for det. Det mærkelige er at jeg downloadede programmet meget hurtigt, men ie er ultra langsom? Der er øjensynligt ikke pres på serverne hvad ram og cpu angår? Send et svar og få pointene
Avatar billede vollaz Nybegynder
07. februar 2005 - 14:29 #5
Programmet er ikke gratis men du kan da prøve det i en periode.
Avatar billede dehaas Nybegynder
16. februar 2005 - 11:18 #6
Du kan bruge DU Meter. http://www.dumeter.com/
Jeg bruger det slev, og det virker rigtig godt.

Hvis du vil begrænse dine clienter, så de ikke kan tage hele båndbredden kan du burge SoftPerfect Bandwidth Manager http://www.softperfect.com/products/bandwidth/
Jeg mener også at du i dette program kan se hvilke IP'er der bruger nettet, og hvor meget af det de bruger.

Bemærk at ingen af programmerne er gratis, men der findes trial versioner af dem.

Nu nåede jeg ikke lige at poste inden du lukkede tråden, man poster den lige alligevel. Hvis der skulle komme andre med samme problem, eller dette virker bedre end det ander du bruger.