Avatar billede the_ghost Nybegynder
05. februar 2005 - 13:26 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af bærbar!

Jeg overvejer at investere i denne bærbar computer:
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=604
foruden det der står har jeg valgt:
- 15" Sxga 1400x1050 dpi til Zepto Znote 4200
- 2,0 GHz Intel Pentium M (dothan) 400 2MB cache
- DVD-RW Dual +/- (DVD BRÆNDER)
- indbygget Bluetooth

Jeg er ikke så interesseret i meninger om indholdet, men mere om det er en fair pris, for en bærbar, der indeholder de ting.

...
The Ghost
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2005 - 13:31 #1
Det syntes jeg helt bestemt. En läkker sag.
Avatar billede freehelp Praktikant
05. februar 2005 - 13:32 #2
Kort og kontant!

Den er for dyr - overvej at købe nu da nye chipset er på vej
Avatar billede the_ghost Nybegynder
05. februar 2005 - 13:34 #3
freehelp >> Har du så et forslag til en anden bærbar, med nogenlunde de samme ting, til en mere fair pris ?
Avatar billede freehelp Praktikant
05. februar 2005 - 13:34 #4
Skal mit indlæg konkretiseres - er det fordi tingene snart er "forældet" :D

ATI 9700 er jo allerede overhalet af 9800, X300, X600 og X800. Dertil kommer snart 6800.

DDR2, dual channel, PCI Express er snart på gaden, så at kaste alle de gode penge efter den - er efter min mening dumt
Avatar billede freehelp Praktikant
05. februar 2005 - 13:34 #5
Jeg ville vente til marts månede
Avatar billede freehelp Praktikant
05. februar 2005 - 13:37 #6
Der er jo en grund til alle har sat rabat på deres maskiner :D
Avatar billede the_ghost Nybegynder
05. februar 2005 - 13:41 #7
Nu vil jeg nu ikke klade 245 kr. for den helt store rabat ;)

Hvis jeg venter til marts, vil det så ikke bare resultere i at, jeg skal ud og investere endnu flere penge, for at få en bærbar med det du beskriver ?
- Det skal lige siges, at jeg ikke vægter grafikkortet så højt, da det ikke er det væsentligste for mig.
Jeg kan dog godt se fordelene ved at have DDR2 istedet, men til hvilken pris, og vil det være det mere værd ?
Avatar billede freehelp Praktikant
05. februar 2005 - 13:46 #8
OM du får glæde af dette, er svært at definere, men maskinens pris vil ikke poppe i vejret.

Mente heller ikke 245 er stor rabet, men ser du på den givne side "pc-direct" er alle maskiner sat ned. Godt vink med en vognstang om kommende chipset :)

Hvis ikke du vægter grafikkort højt, hvorfor så tage så stor en maskine!?

Efter du siger du IKKE vægter grafikkortet højte, går jeg udfra den ikke skal bruges til grafiske ting? eller også skal du bare bruge den til photoshop og andre grafiske programmer og ikke spil.

SKAL du dette, skal du sørge for mange RAM i maskinen. Sørg ligeledes for så vidt muligt at få en med EN stang 512 hvis du ønsker 512MB RAM i stedet for 2x256MB. Dette vil spare dig for mange penge hvis du skal have 512MB mere i senere
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2005 - 14:13 #9
"Hvis jeg venter til marts, vil det så ikke bare resultere i at, jeg skal ud og investere endnu flere penge, for at få en bærbar med det du beskriver?"

Kort og godt: jo!
Men husk på at du kan ikke opgradere en bærbar med nyt grafikkort ;)
Avatar billede the_ghost Nybegynder
05. februar 2005 - 14:13 #10
Maskinen skal primært bruges til Java og C# programmering.
Der sidder 2x512MB RAM deri, hvilket er det samme som jeg har på min stationære, og det har jeg haft meget glæde af!

De krav jeg havde/har til en bærbar er:
- Centrino
- 2.0 GHz Pentium M
- 1024 MB RAM
- 80 GB HD
- DVD Brænder
- TV Out
- Understøttelse af både 802.11b og 802.11g 54 mbit
- Skal kunne klare en opløsning på mere end 1024x768

Ud fra disse krav, var det den bedste computer jeg kunne finde pt.
Avatar billede the_ghost Nybegynder
05. februar 2005 - 14:16 #11
john_stigers >> Det er også lidt underordnet, da grafikkortet som sagt ikke er det vigtigste ved maskinen, for mit vedkomne, og med et ATI Raedon 6700 mobile, regner jeg ikke med at jeg får brug for mere, før at alt det andet er blevet forældet. Med andre ord, så regner jeg ikke med at grfikkortet bliver det første der skal skiftes ud, og til den tid, hvor det kommer på tale, vil resten af computeren alligevel være forringet
Avatar billede the_ghost Nybegynder
05. februar 2005 - 14:44 #12
Jeg jeg ikke få jer til at ligge et svar ? (freehelp & michael_stim)
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2005 - 14:55 #13
Behöver ingen point for det lille og freehelp samler ikke på point ;o)
Avatar billede the_ghost Nybegynder
05. februar 2005 - 15:17 #14
Jamen så napper jeg dem da selv, hvis der ikke er nogen der har noget imod det!
Avatar billede freehelp Praktikant
05. februar 2005 - 16:35 #15
Kommentar: john_stigers

John - de bliver ikke dyrere
Avatar billede freehelp Praktikant
05. februar 2005 - 16:39 #16
Hold da kæft mand!!

Så tillader jeg mig at stikke næsen frem for at hjælpe herinde.

Straks bliver der smidt dette:

Her gik jeg og troede, at freehelp var en lille selvhævdende teenager, med store komplekser, men det er jo forkert, jeg har lige opdaget i en gammel tråd, at han er nærmere de 30 end de 10.

Eksperten og dets brugere .....Rend mig i min fede røv!

Farvel!!!!
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
05. februar 2005 - 16:58 #17
Hvordan er dette lige relevant til spørgsmålet freehelp??

Jeg tror faktisk ikke besparelsen ved at vente til marts vil være specielt stor - det er dog selvfølgelig en god ide hvis man ønsker det nyeste af det nyeste, men at tro prisen kommer til at ligge på samme niveau på disse nye maskiner, som prisen på de tilbud de kører lige nu - vil jeg godt nok anse for en smule optimistiskt :)

Men alt i alt synes jeg det er en rigtig fed maskine - min lillebror har en næsten tilsvarende og den fungerer perfekt og er 100% lydløs hvilket jeg prioriterer lige så højt som super ydelse, som man aldrig får udnyttet medmindre man er seriøs gamer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2005 - 20:08 #18
"Her gik jeg og troede, at freehelp var en lille selvhævdende teenager, med store komplekser, men det er jo forkert, jeg har lige opdaget i en gammel tråd, at han er nærmere de 30 end de 10."

Synd naren bag den karma tildeling ikke har skrevet under... Synd man skal skjule sig bag en anonymitet for at kunne sige sin mening - synd karmaen bruges til det - synd der ikke direkte refereres til spørgsmål automatisk

LÆNGE LEVE UNITEIT.DK!!!!
Avatar billede the_ghost Nybegynder
05. februar 2005 - 20:44 #19
Jeg lukker lige dette spørgsmålet, inden det løber helt af sporet!