Avatar billede dkjeanne Nybegynder
02. februar 2005 - 16:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HP 4300 dtn netværksprinter - bakker ikke tilgængelige hos klient

Hej,

Vi har en Hp 4300 Dtn netværksprinter.
Den har virket ubeklageligt, før vi fik opgraderet til service pack 2 til winxp og fik office 2003 med sp1.
Den ser rigtig ud på serveren og virker fra serveren fint.
Men ude på clienterne - skaber den problemer, pga alle Bakkerne/trays ikke er tilgængelige og derfor hvis brugerne så skal printe til en given bakke, så kommer den vilkårligt ud.
Jeg har forsøgt at slette og geninstallere printeren på serveren og har hentet den nyeste Hp driver til den. Og har forsøgt at slå windows firewall fra og hentet alle windows opdateringer + office 2003 opdateringerne. ALt uden held.
Er der nogen som kan hjælpe ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2005 - 16:08 #1
Har du prøvet at kontakte HP for at få en nyere driver til printeren. Det kunne formentlig afhjælpe problemet. Du kan måske oven i købet finde driveren på nettet
Avatar billede dkjeanne Nybegynder
02. februar 2005 - 16:11 #2
Hej Bufferzone,
Ja jeg har fået de nyeste driver fra HP og det hjalp heller ikke.
Problemmet er kun hos klienterne.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. februar 2005 - 23:20 #3
Prøv at slette printeren, og følgengde går du fra printerfolderen i Fil menuen, vælger "Server egenskaber". Find "Drivere" fanebladet, og slet alle unødvendige drivere - bl.a. til din HP 4300.

Derefter går du i registrerignsdatabasen og søger på "LaserJet". Slet alle forekomster.

Genstart klienten og installer printeren. Så tror jeg du er kørende igen.

Problemet opstår på mange variationer af HP´s printere, og jeg mener at have erfaret at det hænger sammne med opdatering af drivere, hvor settings i registreringsdatabasen ikke længere stemmer overens med den ny driver.
Avatar billede dkjeanne Nybegynder
03. februar 2005 - 13:05 #4
Hej Ole,
Det har jeg afprøvet men stadig ingen forandring gjorde det. Det virker på win2000 klienten, men ikke på WinXP - men det har det gjort før.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. februar 2005 - 16:44 #5
Godt - så har jeg en tilføjelse. Før du går i registreringsdatabasen og sletter "LaserJet" forekomster, går du ud i stien C:\WINDOWS\System32\spool\PRINTERS og sletter ALLE filer og biblioteker der måtte være. Der ligger formentlig resterne af den "defekte" driver, som ikke bliver afinstalleret ordentligt. Det kan ske du er nødt til at genstarte computeren for at få adgang til at slette alle filer (EFTER du har slettet printeren fra printerfolderen).

Herefter sletter du "laserjet" forekomster (og nøgler) i registreringsdatabasen.

BEMÆRK at du selvfølgelig også fjerner drivere til andre printerenheder på maskinen - fax/pdfcreator/lokalprintere o.s.v.
Avatar billede dkjeanne Nybegynder
03. februar 2005 - 17:36 #6
Det kan jeg ikke gøre da vi har ca. 20 netværksprintere på denne server.
Så vil det gå ud over alle andre printere også.
Har du et andet forslag ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. februar 2005 - 17:56 #7
Hovhov - det er ikke serveren du skal lave det på. Det er de klienter, der ikke vil læse printeren ordentligt.

Installationen fejlede da ikke noget på serveren, vel - eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede dkjeanne Nybegynder
04. februar 2005 - 09:13 #8
Okay tak, men jeg har fået en løsning fra HP som virker nu. Jeg skulle installere printeren som en lokal printer og lade den pege ud på IP adressen til printeren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2005 - 09:19 #9
Den vil også virke, da det er et helt andet navn, printeren registreres under i registreringsdatabasen.

Men når det så er sagt, så har HP da spillet fallit. Der er jo en grund til at man bruger en central printserver. Du kan da sagtens rende rundt og opdatere og vedligeholde alle klienterne manuelt, men meningen med en printserver er jo netop at den tager byrden, og at man kan konfigure og opdatere driveren ét centralt sted.

Jeg synes stadig du skal give den et forsøg til.

Til gengæld skal jeg lige rette stien jeg opgav d. 3/2 kl. 16:44:59. Det er jo spoolbiblioteket, og har intet med driveren at gøre. Driveren ligger her: C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86
Avatar billede dkjeanne Nybegynder
04. februar 2005 - 09:31 #10
Ok tak for din ihærdige hjælp og jo du har ret i det du skriver.
God weekend og du får pointene.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2005 - 11:54 #11
Så lægger jeg lige et svar...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester