Avatar billede scoredyr Nybegynder
22. marts 2001 - 09:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Snyd og bedrag skal snart være slut.

Hej eksperten

Efter megen brug af eksperten, så ville det jo være på sin plads at komme med et foreslå til hvordan eksperten.dk kan blive et bedre sted at være....
Hvis I nu lavede en eller anden ting så normale brugere, efter et stykke tid kunne smide brugere der snyder ud af eksperten.
Jeg siger ikke at man skulle kunne smide folk ud efter 1 times brug af eksperten, men efter et stykke tid, eller hvis man bliver indstillet til at blive en slags lille bror til storebror, så I superbrugere også kan tage en slapper om natten/formiddagen hvor der er en masse skoler/elever der laver snyd kan blive taget, mens de prøver at lave snyd...
Hvis I kigger på de spørgsmål på eksperten der handler om snyd, så er det jo noget man kan blive så harm over at man kan skrive op til 30 indlæg om, og så håbe på at ADMIN for tid til at slette de brugere.
Som man jo nu engang siger: \"man skal man tage hunden i at skide på gulvtæppet\".

Med venlige og glade bruger hilsner
Scoredyr
//Martin
Avatar billede billeschou Nybegynder
22. marts 2001 - 09:54 #1
det er en ide, men der skal være streng kontrol over disse udsmidelser (de skal bære velbegrundede). Det ender alligevel med at admin skal sidde og vurdere de enkelte tilfælde...
Avatar billede Jman Praktikant
22. marts 2001 - 09:56 #2
ville det ikke være bedre hvis man oprettede en kategori, der hed \"indberet snydere\" el. lign
Avatar billede htx98i17 Professor
22. marts 2001 - 10:01 #3
Jeg mener at problemet bliver grebet forkert an.

Jeg synes hellere man skal forebygge i stedet for at slette en bruger efter brugeren har snydt.
Det at slette en bruger er jo ikke en løsning der holder i længden, vi har jo set brugere som snyder og som bare opretter sig påny. Og så starter det hele forfra.

Lad os hellere tænke på hva der kan gøres for at forebygge.
Jeg forestiller mig en slags \"authorization\" for at benytte eksperten.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
22. marts 2001 - 10:08 #4
Hvorfor så ikke bruge en ip efter et brugernavn så det er slut... Det kan godt nok give nogle problemer med arbejdspladser, men så igen give lidt mere autoritet til de andre brugere, som så kan give et ok til dem???
Avatar billede billeschou Nybegynder
22. marts 2001 - 10:18 #5
jeg er stort set enig med htx98i17 - forebygning er vejen frem
Avatar billede Jman Praktikant
22. marts 2001 - 11:30 #6
Man forebygger også ved at tilføje snydere i en kategori - Da kan man også se om man ønsker athjælpe en person, hvis man har mistanke om at det er en fusker
Avatar billede htx98i17 Professor
22. marts 2001 - 11:39 #7
Jamen vi skal forebygge MEGET tidligere, Vi skal forebygge sådan at folk kan se at de ikke kan slippe afsted med at snyde.
Det med at lave en liste over \"potentielle snydere\" bliver ikke populært. Og den ide er jeg imod.

Og der skal efter min mening SLET ikke være nogen \"lillebror\" til at slette brugere og tilføje brugere til \"snydelisten\". Det ender med at det til sidst løber løbsk ...

så derfor, drop det med at finde på noget \"hvordan-skal-vi-straffe-snydere\" og tænk hellere på hvordan vi kan få færre brugere til at overveje at snyde.
Avatar billede parazite Nybegynder
22. marts 2001 - 12:04 #8
Hallo - det er zq da ikke det vildeste problem at smide en cookie, når en bruger opretter sig, som først slettes efter 24 timer. Ingen får alligevel brug for at oprette nye i den periode, og på den måde får man alligevel ram på de mest uintelligente snydere, da de nok alligevel ikke fatter konceptet cookies. Samtidig bør der sættes et loft for hvor mange point man kan afsætte i den første uge f.eks. Så slipper man også for de mange, der opretter sig for et temmelig nemt spørgsmål, stiller det til 300 og derefter skrider igen.
Avatar billede benzon Praktikant
23. marts 2001 - 02:42 #9
Jeg syntes der skal sættes en grænse for hvormange Point man kan bruge på en gang eks. at systemet nægter mere end 500 Point pr spørgsmål for det er klart at mange af snyderne, bare sætte 1000 Points på et spørgsmål, og så siger vis du svar får du det og det antal Points, så hellere mindre point pr gang
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
25. marts 2001 - 17:15 #10
Det tager længere tid at bygge systemet, end det gør for os at slette de snydere, som rent faktisk er relativt få, i forhold til hvor mange som er på Eksperten på en dag. Derfor fortsætter vi med det lidt endnu :)