Avatar billede mikaelo Nybegynder
31. januar 2005 - 15:47 Der er 5 kommentarer

Problemer med "HTTPS" adresser?

Jeg har til opgave at skulle fikse naboens computer, uden selv at vide en hel masse. Blandt en del problemer, som nu er løst, sidder jeg tilbage med et enkelt; Internet Explorer vil ikke vise sider der begynder med "https". Almindelige http "krypterede" sider er der intet galt med.

Jeg har forsøgt at finde en indstilling i internet optins der blokerer for dette, men uden held. Jeg har ligeledes hentet Firefox for at se om der også var problemer der, men det var der ikke - I Firefox virkede det helt fint. Altså er det IE den er gal med.

Jeg ved at der har været flere at kigge på problemet, så det er formentligt et spørgsmål om, at en eller anden har klikket et eller andet af, som ikke skal klikkes af. Men (!) - hvad kan det være?

(Jeg sidder ikke ved compueteren det drejer sig om nu, så flere forslag vil ikke være af vejen. Så kan jeg tjekke når jeg sidder ved problemet)
Avatar billede tofte Juniormester
31. januar 2005 - 15:51 #1
Det er sikkert fordi den mangler 128 bits kryptering(eller bare 40 bit).

Det er nemt at tjekke på følgende side
http://www.sydbank.dk/sydbank_privat/ebanking/test_dit_udstyr.asp

Hvis du mangler 128 bits kryptering bliver du guidet gennem et forløb til at få det installeret.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
31. januar 2005 - 16:05 #2
Ok, det forsøger jeg. Tak foreløbeligt.

Det kan altså ikke have noget at gøre med indstillingerne for selve IE?
Jeg mener; tignene virker trodsalt i Firefox
Avatar billede tofte Juniormester
31. januar 2005 - 16:33 #3
Du kan se under - Funktioner - Internet Indstillinger og avanceret. Vælg punktet sikkerhed og sørg for at der er kryds i Brug SSL 2.0 og også gerne i Brug SSL 3.0 hvis den er der.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
31. januar 2005 - 16:50 #4
De to ved jeg er krydset af - det tjekkede jeg.

Men kan det eksempelvis være noget med certifikater/klassifikationsfiler der skal indstilles? OG (!) er det muligt er resette ALLE indstillinger for IE til default?
(ved det er muligt på nogle af de enkelte indstillinger, men altså en generel nustil feature er hvad jeg evt. leder efter)
Avatar billede tofte Juniormester
06. marts 2005 - 19:07 #5
er der liv i dig?