Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
22. marts 2001 - 00:39 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

ADSL 2048

Jeg ville høre om der er nogen der ved om man kan spille over nettet, samtidig med at man downloader på en 2mbit forbindelse, uden at det hakker i spillet???
Eller om der nogen måde man kan sætte op hvor meget man maks. må tage af forbindelse, pr. person???
Det er TDC, jeg har bestilt 2mbit ADSL2 forbindelsen, men har ikke fået den endnu.....
På forhånd tak
Avatar billede ctv! Nybegynder
22. marts 2001 - 00:41 #1
Jeg ved der fíndes et program så man kan styre hvor meget man må hente med osv...

CTV!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. marts 2001 - 00:42 #2
Du kan sagtens spiller over nettet, og hente med den..

Jeg er med i en netcafe, hvor der er nogen som sidder og spiller på jubiis cs server. og der er også nogen som download...

der er det til og med kun end 512/128
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
22. marts 2001 - 00:45 #3
fuck en lam netcafe med 512 hehe
Avatar billede krusell Nybegynder
22. marts 2001 - 00:45 #4
Hvis du skal spille samtidig, skal du tænke på at, hvis bruger IE\'s normale (eller Netscapes) download manager, så prøver den at få det hjem så hurtigt som muligt og derfor bruger den nok det meste af båndbredden, men med 2048 burde det nu stadig lykkes.
Det bedste ville nok være at bruge et program som getright. Der kan du sætte en begrænsning på hvor meget den skal downloade med og dermed frigøre en del til spil eller andet.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. marts 2001 - 00:47 #5
Jeg har 384Kb og jeg downloader af og til mens jeg spiller CS som et svin....
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. marts 2001 - 00:49 #6
ja men routeren vil dele det op således at de for det de har krav, på...

Selvfølgeligt, hvis det er et ganske normal modem, så vil det måske, give problemmer, men så i ligevel ikke for så delere windows det op...

men hvis du har 20 download igang, så vil det give problemmer
Avatar billede krusell Nybegynder
22. marts 2001 - 00:49 #7
Ok, ok jeg gir mig :-)
Du kan sagtens spille og download, men stadig, Getright er en god ide...
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
22. marts 2001 - 00:53 #8
Jeg får en router med, men kan ikke finde ud hvad for en jeg får fra TDC???
Jeg har nogle venner som jeg spiller CS med engang imellem, og de har Worldonline ADSL 512/512, men den hakker hvis man downloader samtidig med at man spiller????
Avatar billede krusell Nybegynder
22. marts 2001 - 00:55 #9
Du får en speedstream router med tdc...
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
22. marts 2001 - 00:56 #10
hedder mærket speedstream????
og ved du hvad for side jeg kan se detaljer på???
Avatar billede makse Nybegynder
22. marts 2001 - 01:04 #11
Avatar billede makse Nybegynder
22. marts 2001 - 01:04 #12
Du kan læse lidt mere om NE2 her:
http://proaccess.jth.net/
Avatar billede jimsim Nybegynder
22. marts 2001 - 08:25 #13
Jeg sidder på en 256 linie, hvis jeg vil downloade mens jeg spiller bruger jeg ReGet, det kan sættes til om man vil hente med max, middel eller min af kapaciteten(mener også gozilla har denne funktion, i den stil). Det har virket rimelig godt endtil videre, og hvis du så får en 2MBit, tjaa så skulle der hvis ikke været de store problemer. Det vil sige at hvis du anskaffer dig en download manager, skulle du i hvert fald ikke få nogle problemmer.
Nu hvor du får NE kan det være du kan finde nogle fif her:
http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html
Avatar billede jimsim Nybegynder
22. marts 2001 - 08:27 #14
Der er lige en lille liste her:
http://tucows.inet.tele.dk/manager95.html
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
22. marts 2001 - 09:17 #15
Ja ok, men den måde det kommer til at forgå på, er at vi er 2 der deler 2048, så jeg kan jo ikke vide om han downloader med eller uden getright, og lad os sige at han bruger napster hvor getright ikke hjælper til med hvor meget han maks må hente med, så har jeg måske et problem, når jeg spiller over nettet (CS).
Er det muligt og købe en switch eller andet hvor man kan sætte at han feks. kun må bruge 1/3 del af forbindelse?????
Avatar billede brian@diku Nybegynder
22. marts 2001 - 09:52 #16
1. spillene skulle IKKE hakke, det er et andet problem end linien, hvis du har en 2 mbit/512.
Brug getright tillige som downloadmanager, så kan du styre din båndbredde bedre.
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
22. marts 2001 - 09:58 #17
brian@diku, har du slet ikke læst noget af det der er skrevet ovenover????
med det svar du har givet..... :o|
Avatar billede brian@diku Nybegynder
22. marts 2001 - 10:06 #18
tror jeg ikke :) det er tidligt om morgnen
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
22. marts 2001 - 10:15 #19
jeg mener at Winroute kan dele internet forbindelsen, så du selv kan bestemme hvor meget hastighed, hver com må kunne downloade med
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
01. juni 2001 - 16:40 #20
har selv fundet ud af det!!!
Avatar billede zack007 Nybegynder
07. oktober 2005 - 16:03 #21
CHECK DENNE SIDE!!!

DE GÅET LIVE IDAG

www.CPH-METRONET.DK
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
02. december 2005 - 09:41 #22
Lige en heads-up med cph-metronet

Når/hvis du skifter til cph-mentronet..
så vent med at opsige din anden forbindelse til at du har fået forbindelsen igennem cph-metronet.

Jeg bestilte den 17/10 og fik på hjemmesiden atvide forventet leverings dato var den 18/11.. tænkte.. ok .. en måned.. det er fair nok.

Den 18/11 ringede jeg så ind, og fik at vide at de manglede svar fra tdc, men at det var lige om hjørnet og at jeg ville høre nærmere.
Jeg ringede torsdag den 24, og blev lovet at de ville ringe dagen efter med noget information (ringede lidt sent den 24), så det er vel også ok.
Den 25 fik jeg så atvide at forbindelsen ville være oppe Torsdag den 1. dec.
Naturlig tanke.. juhuu.. julen falder tidligt.

Torsdag.. den 1. dec.. ingen forbindelse.
Ringede ind til dem .. og de kunne ikke forstå jeg var blevet lovet den 1. men de ville ringe når de vidste noget.

Nu har de så ringet igen i dag, og har lovet mig .. at det bliver onsdag den 7 dec.
Jeg er nu meget spændt på om telefonen ringer på tirsdag, for at udsætte det yderligere, eller om der faktisk kommer hul igennem på onsdag.

Heldigvis havde jeg ikke opsagt min anden forbindelse til den 18/11...