Avatar billede anjamia Nybegynder
30. januar 2005 - 12:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

harddisk/ram køb?

Jeg skal have mere fart på min computer og jeg har en pc som er på 40 gb, 1200 mhz og med 256 mb ram. min nuværende harddisk har fået virus og mit virus program kan ikke fjerne den. hvad skal jeg købe ram eller harddisk? kan mit bundkort overhoved trække en meget større harddisk?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2005 - 12:46 #1
Du skulle nok have spurgt her http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC/

Det plejer normalt at være styre systemet og ikke bundkortet som
begrænser HD størrelsen

Vi skal vid emere om din komputer for at kunne rådgive - umiddelbart
lyder 256 MB RAM af meget lidt
Avatar billede krea Praktikant
30. januar 2005 - 12:47 #2
Ja dit bundkort kan sagtens trække en større harddisk. Det kræver stort set ikke større computerkraft at trække en større harddisk. Du kan imidlertid godt slippe af med din virus. Du skal bare geninstallere windows via cd´en og så vælge at formatere harddisken i processen. Det vil slette alt virus 100 pct.
Avatar billede roenving Novice
30. januar 2005 - 12:47 #3
Hvad bruger du den til ?-)

1200 Mhz er i underkanten i dagens computere, men rigeligt, hvis du skal almindelige ting og ikke har en hulens masse processer kørende (hvilket næsten også gælder din RAM-mængde, bortset fra, at det burde være rigeligt til almindeligt brug, også selv om der evt. er brugt shared RAM til grafikken !-)

-- måske skulle du prøve x-cleaner: http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
Avatar billede anjamia Nybegynder
30. januar 2005 - 12:52 #4
min pc er meget langsom og jeg kan kun lave 1 ting af gangen ellers går den kold. Jeg vil meget gerne kunne gå på nettet mens jeg brænder eller gøre andre ting.. men det vil den ikke være med til så hvad skal der til hvis jeg gerne vil kunne lave flere ting på en gang?
Avatar billede roenving Novice
30. januar 2005 - 12:54 #5
PS. Hvis x-cleaner (Direkte: http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe) finder noget, skal du sige ja til at fjerne altsammen (måske undtaget, hvis du er en af de få mennesker som bruger Gators password-funktion !-)

Men bemærk, at nogle af afinstallationsprogrammerne bruger mærkelige måder at spørge på, når du skal bekræfte afinstallation, f.eks. stødte jeg i går ind i en stribe programmer, som spurgte om jeg ville _u_fortsætte (discontinue ,-(
Avatar billede krea Praktikant
30. januar 2005 - 14:18 #6
Inden du går ud og investerer i nyt harware syntes jeg først og fremmest du skal prøve en "clean install". Det er meget muligt at din computer er fyldt med så meget "snavs" at det er det der er problemet frem for selve hardwaren.
Avatar billede anjamia Nybegynder
10. august 2005 - 20:11 #7
krea