Avatar billede dominus Nybegynder
29. januar 2005 - 13:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få counter strike til at kører mere end 60 hz

kan ikke få counter strike til at kører mere end 60 hz selvom jeg ca. har 1030 fps når jeg kører en timerefresh.
jeg har et sapphire x800 xt
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2005 - 13:43 #1
Du må ikke kkøre stærkere en hvad din skærm er lavet til. Hvis den er lavet til 75 Hz, så bør det være muligt i egenskaber for skærm, at øge den fra 60 Hz til 75 Hz.
Avatar billede dominus Nybegynder
29. januar 2005 - 13:45 #2
jeg kan kører 120 hz når jeg sætter skærmen til 800 x600 men lige så snart jeg går ind i cs så ændre det sig selvom jeg kører 640 x 480
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2005 - 13:48 #3
Opdateringshastighed og opløsning hænger sammen.
Avatar billede dominus Nybegynder
29. januar 2005 - 13:49 #4
ja det ved jeg godt
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2005 - 13:52 #5
Hvis jeg kører med 640 x 480. så har jeg en opdateringshastighed på 75 Hz. Det er helt afhængigt af, hvad dit grafikkort kan håndtere, og hvad din skærm kan klare.
Avatar billede c-holst Novice
29. januar 2005 - 14:26 #6
måske er der lidt inspiration her

herfra
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1590

49. Fix the refresh rate for 3D games

Windows XP, like Windows 2000 before it, has a dirty secret. This secret is its tendency to drop the refresh rate of the screen down to 60Hz when playing full screen DirectX 3D games. So while you might not be aware of it, there is a good chance that you are playing your favourite games at only 60Hz, increasing eyestrain and capping your frames per second at 60 unless you have VSYNC disabled (see the tip below). Fortunately, the newer versions of both the ATI and Nvidia drivers come with a utility that can override this refresh rate limitation.

To override the DirectX refresh rate with an ATI video card:

Go to 'start\control panel\display' and select the 'settings' tab then hit 'advanced.

Select the ATI tab called 'displays' then click the 'monitor' button below

Set the 'refresh rate override' dropdown box to your preferred refresh rate, or 'same as desktop.' Hit 'ok.'

To override the DirectX refresh rate with an Nvidia video card:

Go to 'start\control panel\display' and select the 'settings' tab then hit 'advanced.

Select the tab that has your video card's name on it to go to the Nvidia driver settings.

Select the 'refresh rate overrides' setting.

Choose the resolutions that you commonly play games in (800x600, 1024x768, 1280x1024)and double click the 'default' to open a drop down box. Select your desired refresh rate for that resolution.
Avatar billede dominus Nybegynder
29. januar 2005 - 16:36 #7
det skyldes at jeg har vertical sync på, men det ville jeg gerne kunne køre med
Avatar billede c-holst Novice
29. januar 2005 - 17:48 #8
nej, det har ikke noget med vertical sync. De refererer blot til et andet tip i artklen.
ved godt, at den er på engelsk, min kig aligevel lidt på den
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2005 - 17:56 #9
Vertical sunc. og opdateringshaastighed, er det samme. !
Avatar billede c-holst Novice
29. januar 2005 - 20:51 #10
så er der bare noget jeg har misforstået. Troede vi snakkede om opdateringsfrekvensen, og mente i det var det samme som "V.S"

uddyber du ikke lige lidt
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2005 - 21:41 #11
Det kan godt ske, at jeg har været lidt misvisende, men når man taler om 60 Hz, 75 Hz eller 100 Hz, så er det vertical sync, og det er CTR skærme der er tale om. Er det derimod opdateringshastighed, så benævnes det i millisekunder, ms, så er det LCD skærme der er tale om.

Det er 2 sider af samme sag, og så alligevel ikke.
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
30. januar 2005 - 19:34 #12
Vertical sync - er synkronisering af kortets opdatering hastighed og skærmens opdateringshastighed. Ergo hvis man har v-sync slået til kan man max få det antal fps der svarer til det antal hz skærmen kører.

Er der ikke mulighed for via. dine drivere at bestemme hvor mange hz skærmen skal køre ved forskellige opløsninger, og så fastlåse dem? Ved det er muligt med nvidia kort.
Avatar billede c-holst Novice
12. marts 2005 - 06:40 #13
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede dominus Nybegynder
12. marts 2005 - 16:07 #14
hvordan gør jeg det??
Avatar billede c-holst Novice
12. marts 2005 - 17:53 #15
du kan enten selv lægge et svar som du så accepterer, eller bede dem du vil give point om at lægge et svar. Er der flere du vil give holder du shift nede og markerer dem, i den boks der nu er ude til venstre
Avatar billede dominus Nybegynder
13. marts 2005 - 16:17 #16
ok tak for tippet