Avatar billede stoiss Nybegynder
28. januar 2005 - 08:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Database søgning?

Hejsa allesammen... var lidt i tvivl om hvor jeg skulle smide den her, så smed den bare her :)

sidder og roder lidt rundt med en masse cd'er jeg skal ha brændt ud, og vil gerne have et program/database hvor jeg kan gå ind og søge i alt mit musik, altså et program som jeg åbner, og indtaster et søge ord (musik tittel) ...

Er der mulighed for at jeg kan lave det selv ved hjælpr af en form for database?

Håber i forstår? :)

Hilsen Stoiss

Bjoler@hotmail.com
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
28. januar 2005 - 08:41 #1
Hvis du har adgang til MS Access, mener jeg det findes en Wizard her til at lave en database over pladesamling. Men så er der manuelt arbejde med at taste alle data in.

I princippet burde det være mulig at udnytte den facilitet som en del programer har med at gå ud på internet og automatisk finde oplysninger om den CD som man har sat ind i sin spiller.
Avatar billede stoiss Nybegynder
28. januar 2005 - 09:16 #2
jeg har MS Access, er det ikke muligt at den selv kan smide alle titlerne ind på nogen måde..?

forstår ikke helt det nederste du har skrevet :-/ er der et program hvor man går ind og vælger en bedstemt mappe den skal søge i, og så på den måde lave en søge "maskine"?

//Stoiss

Bjoler@hotmail.com
Avatar billede stoiss Nybegynder
28. januar 2005 - 09:17 #3
er der ikke* et program hvor man går ind og vælger en bedstemt mappe den skal søge i, og så på den måde lave en søge "maskine"?
Avatar billede stoiss Nybegynder
28. januar 2005 - 09:18 #4
hov glemte noget: Det er en masse Mp3, jeg skal ha brændt ud på cd'er da min comp. skal formateres, så ville gerne sortere lidt i musikken..
Avatar billede lonepeter Novice
28. januar 2005 - 09:49 #5
Den helt simple metode er jo at du tager og brænder mp3 filerne ned på de skiver du vil have dem på. Når det er gjort smider du cd´erne i computeren en for en og går ud i komando prompten og laver en DIR der bliver printet til en tekstfil, på den måde får du indholdet af cd´ene bibliotek skrevet i en tekstfil som du så evt. kan videre redigere i word eller ligende...
Avatar billede glen5000 Nybegynder
28. januar 2005 - 15:57 #6
Jeg har engang brugt programmet SuperCat

Du sættet cd i, og så scanner programmer cd igennem og laver en liste over hvad der er på cd'en. Når du så skal finde et nummer, indtaster du navnet i programmer, og så finder den de cd det ligger på.

Programmet kan hentes her:
http://no-nonsense-software.com/supercat/

Jeg har selv bare brugt Trial versionen, og min har virker i mere end 30 dage :)

Hilsen Glen
Avatar billede roenving Novice
30. januar 2005 - 13:59 #7
>>stoiss

-- du har vist overset en af reglerne her på sitet !-)

http://www.eksperten.dk/regler.phtml, § 2.1.6:
[Det er ikke tilladt, at] gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.

mvh
/coadmin
Avatar billede stoiss Nybegynder
30. januar 2005 - 14:25 #8
jeg har da heller ikke gjort reklame eller lang link ind til andre sites.. ;)
Avatar billede stoiss Nybegynder
30. januar 2005 - 14:28 #9
jeg har måske udtrykket mig forkert;
Jeg har en mappe med en masse mp3 filer, og vil gerne kunne gå ind og søge i kun den mappe med mine mp3 filer
Avatar billede lonepeter Novice
30. januar 2005 - 17:48 #10
ØH! Hvor i består stoiss forbrydelse mod regelsættet ??!
Avatar billede stoiss Nybegynder
04. februar 2005 - 09:50 #11
lukker