Avatar billede konradsen Nybegynder
26. januar 2005 - 22:26 Der er 2 kommentarer

Hvis felter er tomme, skal VBScript skrive tekst i <span>

Jeg kan ikke få mit VBScript til at indsætte tekst i et <span></span> hvis et par felter er tomme.

Jeg får denne fejlmeddelse på linje 7:

"Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode: 'Error.InnerHTML'"

Hvad er problemet?

KILDEKODE:
--------------------------------------------------------------

<script language="vbscript">
sub save_onclick()

  if post_data.phone_code.value = "" or post_data.phone.value = "" or post_data.mobile_code.value = "" or post_data.mobile.value = "" then

    Error.InnerHTML = errortext

  else

    post_data.jobtitle_ml.value = replace(post_data.jobtitle.value,"'","")
    post_data.jobtitle_ml.value = replace(post_data.jobtitle_ml.value,"chr(34)","")

    post_data.fname_ml.value = replace(post_data.fname.value,"'","")
    post_data.fname_ml.value = replace(post_data.fname_ml.value,"chr(34)","")

    post_data.lname_ml.value = replace(post_data.lname.value,"'","")
    post_data.lname_ml.value = replace(post_data.lname_ml.value,"chr(34)","")

    post_data.phone_code_ml.value = replace(post_data.phone_code.value,"'","")
    post_data.phone_code_ml.value = replace(post_data.phone_code_ml.value,"chr(34)","")

    post_data.phone_ml.value = replace(post_data.phone.value,"'","")
    post_data.phone_ml.value = replace(post_data.phone_ml.value,"chr(34)","")

    post_data.mobile_code_ml.value = replace(post_data.mobile_code.value,"'","")
    post_data.mobile_code_ml.value = replace(post_data.mobile_code_ml.value,"chr(34)","")

    post_data.mobile_ml.value = replace(post_data.mobile.value,"'","")
    post_data.mobile_ml.value = replace(post_data.mobile_ml.value,"chr(34)","")

    post_data.email_ml.value = replace(post_data.email.value,"'","")
    post_data.email_ml.value = replace(post_data.email_ml.value,"chr(34)","")

    post_data.submit

  end if

end sub
</script>
<%

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="& Server.MapPath("../mdb/data.gif") &";UID=;PWD=*************"

if Request.Querystring("usr") <> "" then

  Set rs = Conn.execute("SELECT username, jobtitle, fname, lname, phone_code, phone, mobile_code, mobile, email FROM users WHERE username='"& Request.Querystring("usr") &"'")
    if (rs.BOF or rs.EOF) then
      Response.Write "No data was found."
      else
    end if

    usernameVar = rs("username")

else %>
  <body onLoad="window.close()">
  </body>
<% end if
%>
  <form method="POST" name="post_data" id="post_data" action="update.asp?usr=<%=usernameVar%>">
    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%">
      <tr>
        <td width="50%" valign="top">
        <b>Jobtitle:<br><input type="text" name="jobtitle" id="jobtitle" value="<%=rs("jobtitle")%>" size="30"><p>
            Firstname:<br><input type="text" name="fname" id="fname" value="<%=rs("fname")%>" size="30"><br>
            Lastname:<br><input type="text" name="lname" id="lname" value="<%=rs("lname")%>" size="30"></b></td>
        <td width="50%" valign="top">
        <b>Phone:<br>+<input type="text" name="phone_code" id="phone_code" value="<%=rs("phone_code")%>" size="2" value="45"><input type="text" name="phone" id="phone" value="<%=rs("phone")%>" size="20"><br>
            Mobile:<br>+<input type="text" name="mobile_code" id="mobile_code" value="<%=rs("mobile_code")%>" size="2" value="45"><input type="text" name="mobile" id="mobile" value="<%=rs("mobile")%>" size="20"><p>
            Email adress:<br>
            <input type="text" name="email" id="email" value="<%=rs("email")%>" size="28"></b></td>
      </tr>
    </table>
      <input type="hidden" name="jobtitle_ml" id="jobtitle_ml" value="">
      <input type="hidden" name="fname_ml" id="fname_ml" value="">
      <input type="hidden" name="lname_ml" id="lname_ml" value="">
      <input type="hidden" name="phone_code_ml" id="phone_code_ml" value="">
      <input type="hidden" name="phone_ml" id="phone_ml" value="">
      <input type="hidden" name="mobile_code_ml" id="mobile_code_ml" value="">
      <input type="hidden" name="mobile_ml" id="mobile_ml" value="">
      <input type="hidden" name="email_ml" id="email_ml" value="">

    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%">
      <tr>
        <td width="50%"><input type="button" value="Save" name="save" id="save"><input type="reset" value="Reset" name="reset" id="reset"><input type="button" onclick="java script:window.close()" value="Close" name="close" id="close"></td>
        <td width="50%"><font color="FF0000"><b><span id="Error"></span></b></font></td>
      </tr>
    </table>
  </form>
Avatar billede medions Nybegynder
27. januar 2005 - 08:36 #1
Prøv med:
document.getElementById("Error").style.InnerHTML = errortext

//>Rune
Avatar billede konradsen Nybegynder
27. januar 2005 - 10:28 #2
Det virker desværre heller ikke.. Den kommer med samme fejl..