Avatar billede asol Nybegynder
26. januar 2005 - 21:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til Page_Load() og autentikation

Hej

Jeg sidder og leger lidt med autentikation. Hvordan kan det være, at man skal trykke refresh i browseren før brugeren genkendes?

private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
FormsAuthentication.SetAuthCookie("navn",false);

//Checker om brugeren er logget ind
if (User.Identity.Name == String.Empty)
{
Label1.Text = "Ikke logget ind";
}
else
{
Label1.Text = "Brugeren " + User.Identity.Name + " er logget ind";
}
Avatar billede burningice Nybegynder
26. januar 2005 - 22:59 #1
fordi at SetAuthCookie skriver en cookie til klienten, men da siden ikke reloades, så vil den cookie først være tilgængelig næste gang der laves en request.

så lav altid en Response.Redirect efter du har brugt FormsAuthentication.SetAuthCookie()
Avatar billede asol Nybegynder
26. januar 2005 - 23:58 #2
Nå ja - når du nu siger det :-)

Tak - send et svar.
Avatar billede burningice Nybegynder
27. januar 2005 - 00:09 #3
:) svar