Avatar billede henrik Nybegynder
26. januar 2005 - 10:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forsvundet bruger (computeradministrator). Kan den findes frem?

Situation:
der blev oprettet en ny bruger på min windows xp (der var kun en bruger i forvejen, som selvfølgelig var computeradministrator).
den nye bruger blev desværre også oprettet som computeradministrator.  computeren blev genstartet og den gamle bruger (min originale computeradministrator) er forsvundet.

Kan jeg finde den gamle brugerkonto frem på nogen måde uden at risikerere at miste data?

Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2005 - 10:28 #1
Prøv at gå i kontrolpanel og bruger konti.. måske er den gamle der stadig så kan du give den brugerrettigheder.. den er sikkert sat til ikke aktiv
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2005 - 10:30 #2
Tror sagtens du kan finde den gamles data ved at gå ind i Documents and Settings og åbner den gamle profil der. I profilen kan du trykke på Skrivebord hvis ud har gemt noget ting der eller Dokumenter
Avatar billede henrik Nybegynder
26. januar 2005 - 10:41 #3
I bruger konti er profilen forsvundet.
Den gamle profil hed bare administrator og den mappe kan jeg ikke åbne.
Er der andre muligheder?
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2005 - 10:56 #4
Må du ikke åbne mappen pga restriktioner? for det burde være muligt.. prøv at højreklik på den og vælge egenskaber.. og se lige størrelsen på mappen.
Avatar billede henrik Nybegynder
26. januar 2005 - 11:13 #5
den siger adgang nægtet. Desværre siger den også 0 kb. Er det ikke lidt underligt? Kan den have slettet filer fordi der er blevet oprettet en ny computeradministrator profil?
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2005 - 11:19 #6
Det lyder som om den er blevet slettet og den eneste grund til at du ikke har adgang til mappen er fordi den er defekt.. den skulle have været slettet også.

Men det kan også godt være alt er intakt endnu for du burde ikke miste din gamle profil fordi du laver en ny admin.. Så måske siger den 0 kb af den simple grund du ikke har adgang til mappen så kan du heller ikke se den størrelse.

Du kan lige prøve at søge på en bestemt fil du ved skulle eksistrere i den profil
Avatar billede henrik Nybegynder
26. januar 2005 - 13:00 #8
Linket gav mig en idé til at prøve gendannelse af systemet:

Click Start, point to All Programs, point to Accessories, point to System Tools, and then click System Restore.

Det hjalp, min gamle profil virker nu igen.
Tusinde tak.
Avatar billede henrik Nybegynder
26. januar 2005 - 13:00 #9
:-))
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 14:08 #10
Godt det virkede ;)
Avatar billede pempem Nybegynder
27. januar 2005 - 21:21 #11
Til en anden gang. XP pro er lavet sådan, at efter man har lavet den første "nye" bruger på systemet, bliver Administrator kontoen skjult. Denne kan komme frem igen ved en ændring i regedit. Jeg kan ikke lige huske nøglen, men den kan findes. Hvis man bruger XP's teletubbies logon skærmbillede, kan man trykke ctrl, alt, delete 2 gange og så kommer det normale logon billede frem, man kender fra gamle dage. Her kunne man så bare ændre brugernavnet til administrator og logge på den vej
Avatar billede henrik Nybegynder
27. januar 2005 - 23:33 #12
Hvad er den bedste måde at lave en ny bruger på?
Jeg har en computeradministrator og vil gerne oprette en bruger mere. Men når jeg prøver vil den kun oprette en ny administrator og så starter jeg jo bare forfra når jeg genstarter....?
Ved godt jeg burde oprette et nyt spørgsmål, men nu når det hænger sammen med hele mit problem/spørgsmål.
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede pempem Nybegynder
28. januar 2005 - 20:32 #13
Jeg ved ikke hvad den bedste måde er, men hvis du går i "Kontrol panel", "brugerkonti", klikker på "Opret en ny konto", giver den et navn og vælger "begrænset", så får du oprettet en konto der ikke er "Administrator"
Avatar billede pempem Nybegynder
28. januar 2005 - 20:36 #14
Du kan også højre klikke på "Denne Computer" og vælge "Administrer", åbn "lokale brugere og grupper", højreklik på brugere og vælge "opret bruger". Derefter kan du så tilføje denne bruger til en gruppe der har de rettigheder du ønsker brugeren skal have. Er der ikke en gruppe der passer, opretter du bare en selv, giver gruppen rettigheder og tilføjer brugeren til gruppen