Avatar billede vasquez Nybegynder
24. januar 2005 - 19:34 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Dum fil har CPU-forbrug på 99 pct.

Af en eller anden grund har filen med navnet "TCPSVCS.exe" et CPU-forbrug på 99 pct. når computeren starter op. Forbruget falder ikke men forbliver konstant uden at man kan se filen / programmetlaver noget. Filenkører i baggrunden og når man lukker det gennem joblisten har det ikke nogen indflydelse på computeren udover at man nu rent faktisk kan bruge sine programmer (noget der elers er umuligt pga. filens enorme CPU-forrug) Jeg har prøvet at tjekke Windows startopstillingerne med msconfig og kan ikke umiddelbart finde noget derinde der sætter filen igang. Derudover har jeg afinstalleret diverse programmer der blev installeret i perioden før problemet opstod. Problemet er ikke stort da filen som sagt kan lukkes uden problemer, men det er voldsomt irriterende.
Avatar billede kalp Novice
24. januar 2005 - 20:19 #1
er din computer koblet til et netværk?
Avatar billede vasquez Nybegynder
24. januar 2005 - 23:21 #2
Ja.
Avatar billede kalp Novice
24. januar 2005 - 23:23 #3
hmm.. nu har jeg glemt hvad jeg tænkte da jeg spurgte hehe, men filen er netværksrelateret... så det er der problemet nok ligger. prøv at starte op frakoblet netværket og se om den stadig gør det
Avatar billede vasquez Nybegynder
24. januar 2005 - 23:37 #4
Det er hermed gjort og den laver stadig vrøvl.
Avatar billede kalp Novice
24. januar 2005 - 23:43 #5
Jeg ved du ikke bør stoppe den i hvertfald.. har du din xp cd liggende?
Kør lige denne kommando med din cd i drevet

Tryk start->kør og skriv "sfc /scannow"
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. januar 2005 - 23:44 #6
Test først at du ikke er inficeret med en virus eller noget spyware...

housecall.trendmicro.com

adaware eller spybot (se www.spywarefri.dk under værktøjer).
Avatar billede vasquez Nybegynder
25. januar 2005 - 16:10 #7
Det hjalp ikke at scanne med Trend Micro eller AVG SE Personal.

Det hjalp heller ikke at køre den dersens kommando med XP cd'en i drevet.
Avatar billede kalp Novice
01. februar 2005 - 22:22 #8
Download
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis

scan og kopir den log der bliver genereret herind så må vi forsøge os med den.
Avatar billede vasquez Nybegynder
02. februar 2005 - 12:47 #9
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 12:45:16, on 02-02-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
E:\Spil\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jura.au.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033 -noicon
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] E:\Spil\Steam\\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MI1933~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: ICQ Pro - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MI1933~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1104263433703
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 12:52 #10
Der var ikke noget i loggen, men synes vi også lige kan tjekke for om der skulle ligge noget skjult.

Prøv at downloade denne scanner til skrivebordet.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Genstart i fejlsikret tilstand – F8 i opstart.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan.
Tip: du skal ikke klikke på Add to Startup folders, så scannes din maskine hver gang, du starter Windows op.
Denne scanning kan godt tage et par timer, alt efter hvor meget du har liggende på din computer.
Tøm dine temp mapper, også Temporary Internet files og cookies.
Avatar billede vasquez Nybegynder
02. februar 2005 - 22:51 #11
Nu er computeren scannet med programmet.

Filen har stadig et CPU-forbrug på 99 pct.
Tilgengæld har programmet sat en uhensigtsmæssig stopper for programmer der starter med Windows - dvs. fx antivirus etc.

Skal logfilen sendes herind (den er meget lang)?
Avatar billede vasquez Nybegynder
02. februar 2005 - 22:54 #12
Rettelse: Programmerne starter rent faktisk - der går bare noget tid.

I øvrigt bør det bemærkes at filen ikke havde et unormalt stort CPU-forbrug i fejlsikret tilstand.
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 22:57 #13
kan du give mig et uddrag af loggen? ville være fint
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 22:59 #14
her er en med samme problem

http://www.ntcompatible.com/thread25313-1.html

prøv lige de løsningsforslag af.. de meget korte
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 23:04 #15
Hent winsock

http://spychecker.com/program/winsockxpfix.html

test først om det ordner problemet.. det ville være lettest.. ellers er løsningen herunder

TCPSVCS.EXE provides a service called "Simple TCP/IP Services". It
provides the small tcp and udp services chargen, daytime, discard, echo,
qotd. Each of these services can be enabled/disabled under
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SimpTcp\Par
ameters.

But do you really need any of these services? If you do, you can try to
disable all of the services you do not need (set registry value to 0)
and restart "Simple TCP/IP Services". If you do not need any of the
services, stop and disable "Simple TCP/IP Services" in the Control Panel.
Avatar billede vasquez Nybegynder
07. februar 2005 - 21:10 #16
Næsten succes over hele linien for nu bruger programmet / flen ikke længere uforholdsmæssigt manget CPU. Til gengæld har det der program medført at jeg af en eller andne grund ikke længere har "rettigheder" over mit netværk. Forsøger jeg at gå ind på en anden maskine gennem "Netværkssteder" får jeg at vide at jeg ikke har rettigheder hertil og at jeg skal kontakte min systemadministrator. Det skal i den forbindelse siges at jeg ER logget ind som administrator. Underligt nok kan jeg godt gå på Internettet. Andre maskine kan heller ikke gå ind på pågældende maskine? Er dette en refleksvirkning eller et helt andet problem?
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2005 - 21:12 #17
jeg tror det et andet problem.. men ved du hvad.. opret et andet og hvis det viser sig et være relateret til dette så tager du bare disse point her og "betaler" i det andet spørgsmål:) bare du få løst problemet.. er ikke så god til det med netværk og rettigheder
Avatar billede vasquez Nybegynder
07. februar 2005 - 23:08 #18
Det går nok. Spørgsmålet er sådanset besvaret og jeg har ikke engang selv prøvet om jeg kunne løse det andet problem.
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2005 - 23:09 #19
Jammen så er jeg da glad for vi fik ramt på den fil:)