Avatar billede belial2 Nybegynder
24. januar 2005 - 11:23 Der er 6 kommentarer

Vis kun selectboks hvis billede ikke er loaded

Jeg har et "gardin" banner, som automatisk dukker op på en side og derefter forsvinder efter X antal sekunder (man har dog mulighed for at trukke "luk" nederst på banneret, hvis ikke man gider kigge på det).

Dette banner åbner oven på sidens indhold og således også oven på en selectboks. Denne sectboks skal kun vises, hvis banneret ikke er oven på den. Det vil sige, at når banneret lukkes, så skal selectboksen komme frem. Det er dog ikke altid at der findes noget i banneret, og derfor skal selectboksen nogen gange vises fra start.

Jeg vil gerne lave det således, at selectboksen ikke vises, så længe dropdownboksen bliver vist (typisk 5 sekunder med mindre folk selv lukker banneret). Hvordan gøres det?

www.sparbank.dk havde noget lignende på et tidspunkt, hvor sidens indhold ikke blev vist, hvis dropdownmenuen gik ind over. De har dog ændret lidt på siden, og funktionen bruges ikke mere.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2005 - 16:47 #1
<ole>

Nu er det stort set blevet umuligt at anvende JavaScripts ellers så udmærkede funktion window.open til noget begavet ... udelukkende p.gr.a. anmasende og agressiv brug i reklameøjemed.

For vi også skal miste muligheden for at bruge dynamiske lag, ville det være ønskeligt, om udbydere i stedet for at fortsætte med at voldtage deres brugere med pågående reklamespam, begyndte at levere noget indhold i en kvalitet, brugerne vil betale for.

Med andre ord: Mon ikke det ville være mere hensigtsmæssigt at bruge energien og fantasien på et andet område?

/mvh
</bole>
Avatar billede belial2 Nybegynder
24. januar 2005 - 21:23 #2
Jeg er da egentlig lidt ked af at dit personlige vendetta mod reklamer, som er med til at finansiere formentlig langt de fleste sider du bruger (se f.eks. denne side), skal gå ud over mit indlæg. Du kunne jo evt. lade være med at svare, hvis ikke du har noget konstruktivt at sige.

Jeg håber stadig, der er nogen, der er istand til at hjælpe.
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2005 - 00:05 #3
Sagen er, at det er destruktivt at 'voldtage' sine brugere med reklamer, som det er sket - og desværre synes at fortsætte.

Det går ud over nettets brugere i en sådan grad, at de store browserfabrikanter nu er blevet presset af så mange af deres kunder, at de har set sig nødt til at levere deres produkter, så de frafiltrerer de værste af disse reklamer.

Hvis man går videre med at spamme WWW med endnu flere rullegardiner, bliver endnu mere dynamik formodentlig disabled i de kommende versioner ... og indenfor en overskuelig fremtid kan vi 'se frem' til tekstbaserede browsere à la 1993.

Du må vel også kende grunden til, popup-killers er blevet inkluderet i samtlige nye browsere.
Du må vel også vide, hvor meget brugerpres, der skal til, før MS slår den slags til som default feature.

Da 99% af brugerne af denne kategori i dette forum må anses for at være mere end almindeligt interesseret i JavaScripting, forekommer det mig uforståeligt, hvis det kommer bag på dig, du med dit spørgsmål føder reaktioner som min.

Jeg tvivler på, der er mange JavaScriptere i dette forum, der ikke kan tilslutte sig den sidste linie i mit foregående indlæg.
Jeg ved, der er mange, der *kan* hjælpe, men jeg tvivler på, der er ret mange - om nogen - der har lyst til at gøre deres arbejde endnu mere besværligt i fremtiden.

Det er ikke ment som et personligt mod dig. Det har heller intet med vendetta at gøre ... det er bare almindelig sund fornuft  :)
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2005 - 00:07 #4
PS: Jeg har haft fast abonnement på E, men før sitet når en nogenlunde professionel standard og performance, føler jeg ikke trang til at betale penge for at få lov til at bruge min fritid på at hjælpe andre  :)
Avatar billede belial2 Nybegynder
25. januar 2005 - 10:32 #5
Tja, som sådan er jeg jo ikke uenig med dig :-) Jeg er som sådan heller ikke meget for reklamer på de sites jeg besøger, men ikke desto mindre er det jo i de fleste tilfælde det, der skal finansiere det gratis indhold, vi får, og derfor mener jeg også, at man må acceptere reklamer.
Avatar billede roenving Novice
26. januar 2005 - 00:06 #6
Hvilket bare får folk til at bruge gratis utilities, som fjerner reklamer ...