Avatar billede sn2002 Nybegynder
24. januar 2005 - 11:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Webhotel forslag

Jeg står for en side, hvor min gamle gymnasieklasse kan finde info om klassekammeraters adresser, eventuelle reunions/fester, samt et forum (phpBB).

Da det er non-profit og kun for min klasse (=begrænset målgruppe ;)), har jeg holdt mig til gratishotel på frac.dk, men de er jo desværre ikke de mest stabile.

Derfor er jeg på jagt efter et billigt, gerne gratis, men pålideligt webhotel (domæne eller subdomæne).
Der skal gerne være plads til to sider af ovennævnte slags, da jeg også er igang med at lave en tilsvarende til mit gamle universitetshold.
Jeg tænker på at lægge begge gammel-elev-siderne på dette hotel, og så muligvis linke dertil via to .tk domæner, så det må gerne være et subdomæne i stedet for et 'rigtigt'?

Det der skal til er altså:

stabilitet!!!
min. 50 mb plads (gerne mere, selvfølgelig)
mulighed for to forskellige phpBB forum
billigt

På forhånd tak!
Avatar billede sn2002 Nybegynder
24. januar 2005 - 11:21 #1
Glemte at sige, at det skal være et sted I personligt kan anbefale, så internetplads.dk er ikke lige det jeg leder efter ;)
Avatar billede giang Nybegynder
24. januar 2005 - 11:22 #2
Jeg kan anbefale surftown: http://www.webhostpriser.dk/nyheder/250/
Avatar billede whee Nybegynder
24. januar 2005 - 11:24 #3
Avatar billede sn2002 Nybegynder
24. januar 2005 - 12:10 #4
Giang - kan surftowns 'starter webhotel' klare to separate phpBB forum (skal der ikke bruges to separate mysql-databaser?)?
Avatar billede superbent Nybegynder
24. januar 2005 - 12:23 #5
sn2002: Kan personligt anbefale http://www.csg.dk/produkt.phtml?side=hotel har ingen nedetid endnu haft her, samt massere af plads og en ok pris. Speciel hurtig support hvis der lige er noget specielt man ønsker.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
24. januar 2005 - 12:27 #6
nej, phpbb kan fint ligge i én database.

du skal bare sørge for at prefix (som indstilles ved installation) er forskelligt :)
Surftown er godt :)
Avatar billede giang Nybegynder
24. januar 2005 - 12:34 #7
sn2002>> Jeg tror ikke det er nødvendigt med to seperate databaser for at lave to forskellige forums. Du skal blot oprette databasens tabeller med forskellige navne (det går jeg ud fra at phpBB giver mulighed for).
Avatar billede sn2002 Nybegynder
24. januar 2005 - 12:34 #8
Ok - har nu undersøgt surftown, og det lader til, at jeg tilmed kan nøjes med et subdomæne hos dem (.web.surftown.dk), hvilket vil spare mig for yderligere omkostninger vedr. domænekøb.

Har jeg iøvrigt ret i, at jeg kan anvende en .tk adresse for gymnasieklassen og en anden .tk adresse for universitetsklassen - men samtidig lade dem lede hen til samme webhotel (så længe det er to forskellige endelser, fx. gym.html og uni.html)?

Alister_crowley - vedr. prefix, som du snakker om; jeg er lige kommet ind i phpBB-verdenen, uden at ane noget om php i sig selv, så kan du evt. give en kort beskrivelse af hvordan det skal gøres.

Dem der vil have point, bedes lægge svar :)
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
24. januar 2005 - 18:44 #9
vil fravælge .tk meget ekstemt, da det er reklame og en grim frame som kan ødelægger mange scripts..

PHPBB prefix laves ved installation, og hedder meget simpelt "PREFIX" hvor phpbb_ er standart.. Du kører vel install.php når du har uploadet det ikke ?

Ingen points til mig, samler ikke på dem.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 08:23 #10
Jeg er fint tilfreds med surftown, du har rigtig mange muligheder i deres webinterface, hvor du selv kan oprette/slette ftp/MySQL-brugere, lave sub-domæner osv.