Avatar billede b.h Nybegynder
24. januar 2005 - 00:23 Der er 11 kommentarer

Virus/Spyware

Min kone har fået et mystisk Virus eller spyware på sin pc ...Der kommer en grå popup og fortæller at din pc er inficret med et eller andet og der er et link som man skal besøge for at på det iorden www.errorfixer.com  og  www.upgradenow.org jeg har ikke kunnet komme af med det lort ikke engang en formatering har hjulpet en skid.

Er der en af jer der kender/ved hvordan jeg skal få bugt med det når ingen gang en formatering hjælper ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. januar 2005 - 00:40 #1
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
24. januar 2005 - 00:41 #2
Det lyder mystisk, men en formatering kører ikke hele registreringsdatabasen igennem. Hent et anti-spyware program. Kan anbefale Ad-Aware ellers har Microsoft netop udgivet et fantastisk program til bekæmpelse af spyware, godt nok kun i BETA, men det æder ALT spyware.

Hent Ad-Aware: http://www.lavasoft.com
Hent Microsoft Anti-spyware: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=321CD7A2-6A57-4C57-A8BD-DBF62EDA9671&displaylang=en
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
24. januar 2005 - 00:42 #3
Løste det problemet?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. januar 2005 - 00:58 #4
Lars > Gider du uddybe denne linie:
>> men en formatering kører ikke hele registreringsdatabasen igennem
Avatar billede b.h Nybegynder
24. januar 2005 - 00:59 #5
er ved at prøve Microsoft Anti-spyware Hvis det ikke virker prøver jeg Spybot og Hijackthis i morgen og poster logfilen her inde imorgen eftermidag ...På forhånd tak :)
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
24. januar 2005 - 01:01 #6
Blot at en formatering ikke rydder registreringdatabasen 100 %
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. januar 2005 - 01:17 #7
lars > Hvordan er det muligt ? En formatering bygger et helt nyt filsystem. Filsystemet er fuldstændigt tomt !
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
24. januar 2005 - 14:33 #8
Sorry. min fejl. Mente heller ikke registreringsdatabasen
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2005 - 19:28 #9
Så vil jeg/vi da gerne vide hvad du mener?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2005 - 15:33 #10
Kommer der en HiJackThis log ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2005 - 20:21 #11
tonny> brugeren har åbne spørgsmål der snart er 3 år gamle - så regn ikke med det.