Avatar billede hrskitzo Nybegynder
23. januar 2005 - 21:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program til at optage lyd

Hej Experter

Jeg står og skal bruge et gratis program til at optage lyd med. Lyden kommer fra en mixer og går ind i siden på min iBook G4 (aner ikke hvad sådan et stik i siden hedder). Men er der nogle som kender et godt program?

Mvh.
Hrskitzo
Avatar billede egonspock Seniormester
23. januar 2005 - 22:00 #1
Audacity kan en del: http://audacity.sourceforge.net/
Men du kunne også bruge Garageband, hvis du har det.
Avatar billede hrskitzo Nybegynder
23. januar 2005 - 22:12 #2
jeg har lige fundet ud af at der ikke er noget "in" stik til i min iBook!!! Hvad skal man købe så man kan optage lyd fra en mixer???
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 22:17 #3
Jeg tror ikke, der er mulighed for direkte tilslutning som "Line in" på den. Du kan muligvis bruge eksternt USB-lydkort.
Avatar billede hrskitzo Nybegynder
23. januar 2005 - 22:18 #4
kan du sende et link til sådan et?
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 22:39 #5
Prøver at kigge.

I mellemtiden kunne du prøve at kigge på det her. Måske var det en god ide at få ryddet lidt op, give feedback, point, lukke spørgsmål, o.s.v.

http://www.eksperten.dk/point.phtml?navn=hrskitzo
Avatar billede egonspock Seniormester
23. januar 2005 - 22:44 #6
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
24. januar 2005 - 14:07 #7
Prøv evt. shareware programmet Sound Studio. http://www.felttip.com/products/soundstudio/