Avatar billede l-lindberg Nybegynder
22. januar 2005 - 17:28 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Kopier beskyttet cd

Hej eksperter!

jeg har en pet shop boys cd der er copi controlled og min computer kan slet ikke læse cd'en? nu gidder jeg ikke endu et spørgsmål hvor der bliver diskuteret ophavs regler så hvis ikke du mener det er lovligt så lad være at skrive her! jeg mener det er helt ok at kopier sin egen cd (back up) og i det mindste afspille den på computeren!

på forhånd tak!
Lasse
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2005 - 17:36 #1
"jeg mener det er helt ok at kopier sin egen cd (back up) og i det mindste afspille den på computeren!"

Ja det ville jeg også ønske det var, men det er det desværre ikke (altså at kopiere den).

Klag der hvor du har købt den, og sig du vil have pengene tilbage.
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
22. januar 2005 - 17:42 #2
fik den for over et år siden i fødselsdags gave :S og har faktisk kun spillet den på min cd afspiller :S men er der ingen der har en løsning på problemet?
Avatar billede birkemose Nybegynder
22. januar 2005 - 17:46 #3
prøv at lave en back up af cd'en med et program, som hedder clonecd. og se om du kan afspille back up'en i computeren.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2005 - 17:49 #4
Du må kun lave en kopi hvis du slet ikke har mulighed for at lytte til den pga. kopisikringen - så du kommer desværre til at lytte til det du ikke vil høre: Det du spørger om må du ikke.
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
22. januar 2005 - 18:36 #5
computeren kan slet ikke tage imod cd'en... den siger der ingen cd er i drevet men lampen på cd drevet lyser :S

John! oki jeg har nu foræret min cd afspiller + playstation + dvd afspiller til min nabo! nu kan jeg ikke lytte til den andet end på computeren... og den kan ikke tage imod den pga. kopi sikringen :D
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
22. januar 2005 - 18:37 #6
så er det vel lovligt!
Avatar billede norbert Nybegynder
22. januar 2005 - 18:41 #7
Hvis din pc slet ikke vil modtage den, kan du jo heller ikke kopiere den :-)
Så du må ind til naboen og låne en afspiller og optage analogt fra afspilleren til pc'en, det skulle ikke være ulovligt, når det forgår analogt.
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
22. januar 2005 - 18:49 #8
norbert! yeps det var lige det svar jeg manglede!!! har du en guide eller noget til hvordan det forgår? venter med at gi point men du skal nok få
Avatar billede norbert Nybegynder
22. januar 2005 - 18:56 #9
Du skal jo have et musik-optagerprogram, dem er der mange af. Så skal du have ledninger fra udgangen af din afspiller til indgangen på dit lydkort. Så skulle du være kørende. Af gode grunde ved jeg ikke hvad stik du har i dit lydkort, men jeg forestiller mig, at det er mini-stereojack i pc'ens lydindgang og phono-jack fra cd-afspillerens lydudgang.
Derefter åbner du dit musikprogram. Måske skal du have fat i dit korts mixer, og så åbne for indgangen, hvis den ikke er åbnet. Muligvis skal du også justere mixeren til det rette indput.
Hvis du ikke har et musik-optagerprogram, finder vi et til dig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2005 - 18:58 #10
l-lindberg> hehe - så er det en anden snak ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
22. januar 2005 - 19:02 #11
Du kan trække en gammel (gratis) udgave af Cool Edit ned her, som kan bruges.
http://www.threechords.com/hammerhead/cool_edit_96.shtml
Men som sagt findes der masser af audioprogrammer, der kan bruges til formålet.
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
23. januar 2005 - 00:04 #12
jamen perfekt! jeg vil ikke gå igang lige nu for det lyder meget indviklet men du får dine point og så gemmer jeg spørgsmålet! :D hvis du lige vil ligge et svar?
Avatar billede norbert Nybegynder
23. januar 2005 - 00:11 #13
Det er nu ikke så svært:-)
Du kan jo også vente lidt med at lukke spørgsmålet. Det kan jo være der kommer et andet forslag ang. musikprogrammet. Som sagt findes der en del. Men jeg bruger selv cool edit, dog det nyeste, der idag hedder adobe audition. Men det kan det samme - af det, du skal bruge. Men hvis du har fået et program med sammen med dit lydkort, kan du også bruge det. Du skal bare kunne optage den lyd, der kommer ind i dit lydkort, og det burde de fleste kunne. :-)
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. januar 2005 - 00:11 #14
Og så glemte jeg selvfølgelig at lægge svar :-)
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
23. januar 2005 - 01:50 #15
der findes jo programmer der skulle kunne fjerne alle former for kopisikring, bruger selv anydvd til at lave backup's, det køre i baggrunden og fjerne sikring på både dvd og cd, men om det vil løse problemet med at drevet ikke kan læse cd'en det ved jeg ikke
Avatar billede jenst Nybegynder
24. januar 2005 - 11:31 #16
programmet 120% alcohol kan næsten med sikkerhed lave et image af din AudioCD på harddisken. Dette image åbner du med ISOBuster og henter alle numrene ud den vej.
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
25. januar 2005 - 22:59 #17
jaah!! hvis i ligger et svar så får i bare allesammen!
Avatar billede jenst Nybegynder
27. januar 2005 - 13:12 #18
svar
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
30. januar 2005 - 11:50 #19
tak! Lukker