Avatar billede alony Nybegynder
22. januar 2005 - 17:10 Der er 3 kommentarer

Kan ikke spille over LAN

Hej, jeg har et lille problem med mit LAN netværk.

Der er ialt 4 computere tilsluttet, og alle kan se hinanden på netværket, og vi har også adgang til hindnanens filer på netværket... Problemet opstår først når vi skal spille over LAN.. De andre 3 computere kan godt se hinandens spil, men min computer kan ikke??

Jeg har installeret:
klienten til microsoft
fil/printer deling
qos packet schedular
NWlink NEtbios
Nwlink IPX/SPX/netbios transport protokol
internet protokol TCP/IP

Håber meget i kan hjælpe mig, er ret dårlig til det der netværk..! :D
Avatar billede birkemose Nybegynder
22. januar 2005 - 17:57 #1
har i prøvet at oprette en ip til alle computer fx. 192.168.1.? ?=det skal være et tal, forskellige tal ved hver computer.
Avatar billede deepcore Nybegynder
22. januar 2005 - 18:22 #2
Hvis i fx. tager ip addresserne: 192.168.1.2, 192.168.1.3, 192.168.1.4, 192.168.1.5 og alle sætter jeres subnet til 255.255.255.0 virker det nåske.
Pointen er at spillet formentligt benytter sig at IP til kommunikation, men windows computerne kan godt se hinanden hvis bare en protekol er fælles.
Avatar billede kenp Novice
22. januar 2005 - 18:27 #3
har du kontrolleret din firewall?