Avatar billede hrskitzo Nybegynder
22. januar 2005 - 13:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ram til en iBook G4

Hej Experter

Jeg har lige købt den nye iBook G4 værbar fra apple med 256 MB ram i, men det er ikke helt nok til mig. Jeg vil gerne have yderlig 1 x 512 MB i.

Min bærbar:

iBook G4

1,33 GHz G4-processor; 512 K level 2-buffer

256 MB DDR SDRAM

14,1" skærm

Hvilke ram skal jeg købe hvis jeg gerne vil have nogle billige MEN gode?

Mvh.
/Hrskitzo
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. januar 2005 - 13:44 #1
Kingston ville være et udemærket valg.

Så vidt jeg kan se skulle det korrekte ram være dette: KTA-PBG4266/512 eller M9002G/A (Apple).

Uanset hvad, så er typen i hvert fald PC2100 SODIMM.
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. januar 2005 - 13:50 #2
Link til den rigtige ram-blok på edbpriser.dk:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=58440
Avatar billede hrskitzo Nybegynder
22. januar 2005 - 13:57 #3
lige et spørgsmål, kan jeg puttet et en RAM blok ind med en højre MHz? ex 400 ? Hvilken betydning har MHz?
Avatar billede egonspock Seniormester
22. januar 2005 - 14:36 #4
http://www.crucial.com/eu/store/listparts.asp?Mfr%2BProductline=Apple%2BiBook&mfr=Apple&cat=RAM&model=iBook+%28G4+1.33GHz%29&submit=Go
Kan også bruges.
Det gør som regel ikke den store forskel bare det er hurtigere end kravene. Og når jeg skriver som regel, så er det fordi det ikke altid virker som ønsket.
Under alle omstændigheder kan din iBook ikke udnytte den højere hastighed, så du skal ikke give mere for det end for 266 MHz-RAM.
Avatar billede mik_45 Nybegynder
04. februar 2005 - 16:31 #5
Hejsa
Jeg ville nu næsten hellere anbefale one-tech ram som er specialister indenfor mac. Du kan se deres RAM-skema inde på www.one-tech.com. Der er også en række forhandlere hvis du går ind under Danmark.