Avatar billede wip13 Nybegynder
21. januar 2005 - 21:52 Der er 3 kommentarer

motherboard eller PSU dead?

Jeg sidder og river mig i håret. Grunden til det er at jeg for 30 minutter siden tilsluttede min printer til min usb port på min maskine, en operation jeg har gjort 15.000.000 gange før. Det skal siges at printeren var tændt, hvilket jeg ikke mener er problematisk når vi snakker usb.
Nå, men jeg tilsluttede usb'en og og SLAM puteren døde. Når jeg nu trykker på tænd sker der ikke en rygende fis.
Og jeg aner ikke hvad der er galt. Jeg har målt på PSU'en og 3, 5 og 12 volt virker tilsyneladende fint stadig. Så fejlen må ligge mellem tænd-knap, motherboardet og PSU.

hjælp!
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2005 - 00:08 #1
Har du prøvet simpelhen at tage strømmen fra computeren i ca. 1 min,?
Avatar billede wip13 Nybegynder
22. januar 2005 - 10:23 #2
yep.
Har prøvet strømforsyningen i en anden puter, og den virker fint. Altså må det være motherboardet der er problemet. Men hvordan checker min sit motherboard?
Avatar billede re-flex Nybegynder
22. januar 2005 - 16:23 #3
Det er svært at teste selve mortheboardet. Det du kan gøre er at teste de forskellige dele, som CPU og RAM osv, ved at flytte dem over i en anden computer... Eller flytte en andens CPU, RAM osv over i din... Men som du beskriver er det angiveligt dit motherboard, da jeg ikke kan se hvordan selve CPU, RAM eller lign. skulle blive beskadiget, ved at tilslutte en USB enhed.