Avatar billede blees_jelling Nybegynder
20. januar 2005 - 11:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opret ny email konto til Notes

Kære Alle
Jeg kender kun til Outlook, men skal hjælpe en Notes bruger med at opsætte en Notes bruger.
Kan I give mig et par tips om hvor vi starter? Min hjælp er over telfonen - og det er 10 år siden jeg har arbejdet med Notes,

Jeg kender begreberne - men ved ikke hvad de hedder i Notes - så pukntform er flot nok!

Mange tak på forhånd.
(Jeg har kigget på de tidligere spm. - men uden held)
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
20. januar 2005 - 12:43 #1
Hvad skal udføres? Installation af klient på arbejdsstation, eller oprettelse af ny mailkonto på server?

Version?
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
20. januar 2005 - 12:56 #2
Hej gammelklog!

Hun har en cliche pop3 konto - og vil gerne kunne modtage mails på sin PC - ligesom hun modtager fra andre konti. (I outlook vil det hedde:
>Funktioner >E-mail konti > Tilføje ny konto > pop3 >Serveroplysninger - som f.ek.s server til ing. post, server til udg. post - brugeroplysninger, logon navn og logon password, logon med sikker adgangskode eller ej.

Med disse oplysninger får man en ny konto og mails kan både skrives og modtages.
Hun bruger Notes 5.08

På forhånd tak for hjælpen
/B
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
20. januar 2005 - 13:11 #3
Hvis jeg forstår det ret, så skal der både oprettes en konto på serveren og installeres klient på arbejdsstationen?

Oprettelse af mailkonto kræver - så vidt jeg ved, men jeg er bestemt ingen exp på dette område - administratorrettigheder til serveren. Her vil jeg mene at personen skal registreres under "People & Groups", hvor forskellige værdier skal angives.

Ved installation på arbejdsstation kræves domænets adresse samt ID-fil til den pågældende person.

I grove træk er det sådan det fungerer på min arbejdsplads, hvor vi vist anvender vers. 5.04
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2005 - 20:05 #4
Har hun en Notes som går op imod en Notes server, men har ved siden af en emailkonto som hun vil tjecke og smide sammen med sine Notes mail ?

Så skal hun være omærksom på at når hun sender vil det være fra hendes Notes adresse.
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
10. marts 2005 - 08:49 #5
Leif og gammelklog - jeg skal lukke dette - smider I et svar? tak :)
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2005 - 09:00 #6
Jeg står over !
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
10. marts 2005 - 09:00 #7
Blev problemet løst med vores hjælp? - ellers svarer du bare selv og lukker spm.
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
20. december 2006 - 20:15 #8
svar