Avatar billede michenlar Nybegynder
19. januar 2005 - 11:23 Der er 16 kommentarer

Mangler linje i Easychat Dansk ver.

Jeg har fundet denne Easychat på dansk men der er fejl.
Jeg er så glad for at jolle R har oversat easychatten til dansk den er rigtig god.
Men den har desværre en fejl.
Når man er logget på og skriver med andre chattere,skifter den selfølgelig ny linje hver gang den er afsendt.
Men når en person logger af og på igen så sletter den min sidst skrevne linje jeg skrev,men allle de andre tidligere sætninger gemmer den.
Hvad går der galt jeg har fået at vide det er noget med en sessions.
Dat det er vigtigt for mig at komme videre,giver jeg mine sidste point 2000
Men den vil højst give 60 ? så må jeg give dem af flere gange
ps jeg glemte linket...
Hejsa alle.

http://www.solutions2all.dk/source_show.asp?id=1365
Avatar billede fennec Nybegynder
19. januar 2005 - 11:57 #1
$ 2.1.15: Det er ikke tilladt at udlove mere end 200 point for et spørgsmål ved at dele det over flere spørgsmål.

Når du opretter et ? kan du også selv vælge at give et andet antal point (max 200). Hvis du vil give flere point efter ?'et er oprettet, kan du gøre dette under "Funktioner" >> "Afsæt flere point".
Avatar billede michenlar Nybegynder
19. januar 2005 - 12:07 #2
ok men det er vigtigt for mig at få det løst.
Kan du hjælpe ?

Mic
Avatar billede fennec Nybegynder
19. januar 2005 - 12:32 #3
Måske...
Jeg har ikke adgang til sourcekoden til Easychat på solutions2all.dk, og jeg vil ikke oprette mig som medlem bare for at hente den, da det så er endnu et site, der har min email-addresse. Har du den til at ligge et sted, hvor jeg kan hente den??

Ellers må jeg have oprettet en dummy mail, så jeg kan hente den.
Avatar billede michenlar Nybegynder
19. januar 2005 - 13:14 #4
Kan jeg sende den som zip fil fra min email ?
Fylder ikke voldsomt
Avatar billede michenlar Nybegynder
19. januar 2005 - 13:15 #5
min mail er new8@mail.tele.dk
Avatar billede fennec Nybegynder
19. januar 2005 - 13:34 #6
Det kommer nok til at tage lidt tid inden jeg har fundet ud af hvordan scriptet fungere...
Avatar billede michenlar Nybegynder
19. januar 2005 - 13:37 #7
er det kompliceret eller tror du der er mulighed,har du set fejlen ?
Avatar billede fennec Nybegynder
19. januar 2005 - 13:57 #8
Har set fejlen, nu skal jeg så bare funde ud af hvorfor den opstår :o)
ps. Så virker det ikke i FireFox
Avatar billede michenlar Nybegynder
19. januar 2005 - 14:00 #9
ok jamen jeg venter meget spændt

Michael
Avatar billede fennec Nybegynder
20. januar 2005 - 09:55 #10
Jeg har kikke på det, men har ikke kunne finde fejlen :(

Mit bud er at det har noget med Application at gøre. Det lader til at den gemme beskederne i en Application variabel, men logind/ud bliver vist kun gemt som en kode i en bestemt variabel. Det er når denne kode bliver indsat i Application at den overskriver den sidste post, i stedet for at tilføje den. Jeg kan dog ikke finde dette sted i koden, og jeg ved ikke hvad variablen hedder helt præcis, der er nemlig flere forskellige.

Eller også er det opbygningen af "strChatContent" og "strFText" variablerne der gør det. Alt dette foregår i window.asp (med hjælp fra system.asp), og mit bud er at problemet ligger her et sted, men som sagt kan jeg ikke finde det :(
Avatar billede michenlar Nybegynder
20. januar 2005 - 10:17 #11
Ja trist jeg kan godt se at du har brugt tid på det og det vil jeg gerne belønne,
lagde du mærke til at nogle gange hænger navnene fas selv om man er logget ud ?
er det noget med instilling et sted ?

Michael
Avatar billede fennec Nybegynder
20. januar 2005 - 10:20 #12
Mener du på "online" listen?? For det har jeg ikke set.
Avatar billede michenlar Nybegynder
20. januar 2005 - 10:28 #13
Ja onlinelisten
Avatar billede fennec Nybegynder
20. januar 2005 - 10:35 #14
Det har jeg ikke lagt mærke til, men kan forstille mig at det kunne ske, hvis man ikke logger ud, men bare lukker vinduet. Så bliver ens session nemlig ikke afsluttet, og man står som online indtil den udløber. Det er et problem, som kan løses ved at sætte timeout'en ned, men det ville jeg tro allerede var gjort i koden.
Avatar billede michenlar Nybegynder
20. januar 2005 - 10:40 #15
Ved du hvor i koden så får du dine point nu har du vist været flink nok
Avatar billede fennec Nybegynder
20. januar 2005 - 10:44 #16
det lader ikke til at står deri. Prøv at smide denne kode ind på window.asp

session.timeout = 1 '<-- 1 minut

Det burde ikke få betydning, så længe siden reloader oftere, og den står vist til hver 7 sek.