Avatar billede souledout Nybegynder
18. januar 2005 - 02:21 Der er 3 kommentarer

Going wireless

Hej eksperter

Jeg har besluttet mig for at køre trådløst, og har lige et par spørgsmål i den forbindelse:

Jeg har noget bolig-net, så egentlig kunne jeg nøjes med at købe et accesspoint og bare koble det i væggen. Det er dog ikke så hurtigt, så jeg regner med at bestille ADSL på et senere tidspunkt. Mit spørgsmål er så: Kan jeg købe en trådløs router og lade den fungere som et alm. accesspoint uden om router-delen indtil den skal bruges som decideret router??

Altså: Kan en trådløs router fungere som alm. accesspoint ved kobling med en anden router??

og:

Hvad er der på markedet af routers/accesspoints med indbygget printserver til USB? Jeg har kigget på SMC Barricade SMC2804WBRP-G (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=79892), men anmeldelserne er lidt blandede... nogen kommentarer eller alternativer til denne router?

Mvh
Andreas
Avatar billede kenp Novice
18. januar 2005 - 08:43 #1
ja det kan den godt! men så kræver det at du ikke bruger wan port på routeren, og at du har deaktiveret DHCP i den inden du sætter den til dit stik i væggen.
Avatar billede kenp Novice
18. januar 2005 - 08:43 #2
det er en OK router du har kig på der.
Avatar billede flindten Nybegynder
19. januar 2005 - 11:59 #3
Asus WL500g var jeg rigtigt ked af i starten( der er et hav af indstillinger der tager tid at lære) men nu er jeg overlykkelig for den efter den nye Firmware.

Der er mange indstillinger

Den kan være router, gateway, eller bare accesspoint man vælger bare

Der USB understøttelse og printerport så både alm prn og usb prn er understøttet
Webcam server og motionalarm er understøttet, eksterne harddiske usb er understøttet
eksterne usb højtalere er understøttet osv.

derudover kan du styre de enkelte IP adresser's adgang og up/download hvis du f,eks
bor sammen med nogle  og har en 2 mbit men kun vil give 500 kbs til en pc er dette muligt, det er også muligt at blackliste websider f.eks hvis ingen fra deres pc
må skrive www.sexland.dk osv