Avatar billede faranheit Nybegynder
17. januar 2005 - 22:26 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

.mp3 kan ikke høres?

Jeg kan ikke høre mine sange jeg har downloadet i mp3 format.
Hvad kan det være der gør det?

Jeg har prøvet at oploade nogle sange kun for forsøgets skyld med en kode taget herfra:

http://www.hcma.dk/music.htm

Jeg kan godt høre hans musik, men det virker ikke på min egen hjemmeside, når jeg oploader en .mp3 fil.

Men .wav kan jeg godt få til at virke.

Hbad kan det være der er galt?
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
17. januar 2005 - 22:34 #1
så brug dog bare wav filer !!!
de er bedre og fylder mindre :)
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
17. januar 2005 - 22:35 #2
din side (musikken) virker da ellers fint nok på min computer !
Avatar billede hadaps Nybegynder
17. januar 2005 - 22:35 #3
Det kommer an på hvordan han laver wav filerne....
for ukomprimeret wav fylder 10 gange MERE end mp3
Avatar billede faranheit Nybegynder
17. januar 2005 - 23:15 #4
Nå det er derfor det tager 100 år at oploade .wav, og ikke mp3?

visualdeveloper--> Hvordan laver jeg så en .mp3 om til en .wav?

Eller hvad er løsningen?
Avatar billede hadaps Nybegynder
17. januar 2005 - 23:20 #5
musicmatchjukebox kan i hvert flad klare det, der er en convert funktion, men jeg kan ikke huiske, om den også kan komprimere wav filerne...

i mange tilfælde er det jo ikke nok bare at convertere en mp3 til wav, for så alt det lyd der er gået tabt i komprimeringen i mp3'en bliver bare erstattet af 0'er eller lign. som bare ligger og fylder.
Derfor skal du have noget som kan komprimere en wav, som klipper alt det væk man ikke hører, og derved får den til at flyde mindre - efter helt samme princip som mp3.
Avatar billede faranheit Nybegynder
17. januar 2005 - 23:50 #6
Men jeg vil have den til at virke med .mp3
Det kan da ikke passe at ham der har lavet denne side http://www.hcma.dk/music.htm kan og jeg ikke kan?
Avatar billede faranheit Nybegynder
18. januar 2005 - 00:06 #7
Godt jeg fik det til at virke med .mp3 også.

Tak for indsatsen, og råd:-)
Avatar billede fjorbak Seniormester
14. oktober 2005 - 08:05 #8
hej kan du fortælle hvordan du fik det til at virke har selv indtalt noget i wav og samplet det til mp3, men det virker ikke hvad har du gjort

Jan