Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
17. januar 2005 - 20:15 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

kan ikke downloade filer fra mit site

På mit Flashwebsite kan man downloade nogle open source flash filer ..... og det er der mange der gør :-)

MEN pludselig opdager jeg at jeg ikke kan downloade filerne med min egen IE (6.0) - et mindre vindue blinker op og der lyder en lyd.

Jeg har forsøgt at tjekke om det havde noget med den nye "popup-dræber" at gøre - den det ser ikke ud til at være tilfældet.

Som sagt har det fungeret uden problemer længe (et par år) og samtidig er der ingen problemer med FireFox (som iøvrigt er min primære browser)

Kan nogen hjælpe .... eller er det bare IE der (igen) er noget møg??

Mvh Lars - http://www.westend.dk

PS. er ret overbevist om at det ikke har noget med Flash at gøre
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
17. januar 2005 - 20:17 #1
Ups - glemte lige at nævne at der er tale om ZIP-filer ;-)

//Lars
Avatar billede hcma Novice
17. januar 2005 - 20:34 #2
ingen problemer her  IE6.0.2900
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
18. januar 2005 - 17:18 #3
Hej catbody

Tak for tjekket

Jeg har også IE 6.0.2900 (6.0.2900.2180.xpsp_sp2_rtm.040803-2158) ??

Er dit styresystem m.m. fuld opdateret med det nyeste ?? Min PC er brand new - så det er min og jeg gætter altså på at dette er en del af problemet

Min kollega kan lige som jeg (hjemmefra) heller ikke downloade.

//Lars
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2005 - 18:37 #4
fuldt opdateret WindowsXP/SP2 og samme version af IE som din.
Hvad med din firewall - hvordan er indstillingerne?
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
19. januar 2005 - 18:09 #5
Hmmmm .... jeg kører med Norton Internet security - standart indstillinger.

Ved du hvad jeg skal kigge efter .... det er ikke min stærke side ;-)

Men husk at jeg sagtens kan med FireFox.

//Lars
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
21. januar 2005 - 17:00 #6
Hmmm .... jeg har af anden kanal fundet en måde at komme omkring problemet; nemlig ved at trykke på Ctrl mens man trykker download .... og det siges at være pga. "anti-popop-funktionen" i IE..... men jeg kan ikke se at jeg kan gøre mere for at slå den funktionalitet fra ..... så de 200 point er stadig i spil til en der kan hjælpe :-)

// Lars http://www.Westend.dk
Avatar billede leif Seniormester
21. januar 2005 - 17:08 #7
Du kan intet gøre ved det andet end at lave dit side lidt om, men det skulle ikke være nødvendigt at skulle åbne i en ny side for at downloade filer !

Jeg har samme problem her at jeg kan ikke hente dine Open Source Flash filer uden at skulle holde Ctrl nede !

catbody -> Du har ikke slået din IE PopUp killer fra vel ?
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2005 - 17:15 #8
IE's pop-up-killer er slået fra men Google's er slået til
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
22. januar 2005 - 13:05 #9
leif >> logiken mangler - man slår killeren fra men den er slået til alligevel ?!?!??

Ret Microsoft agtigt .... VIL ha kontrol.

Jeg må altså ændre mine download links.

Send et svar leif

og Catbody - jeg opretter et spørgsmål så du også kan få 200 point :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. januar 2005 - 13:13 #10
Det må du desværre ikke idet max point for et enkelt spørgsmål er 200 point, så hvis du vil dele point er du nødt til at give 100 point til hver.

Sorry, men sådan er reglerne.
Avatar billede hcma Novice
22. januar 2005 - 13:47 #11
jeg lægger et svar her og så må leif og jeg dele  (tonnybrandt har helt ret i at der max. må uddeles 200 point for eet spørgsmål)
Avatar billede hcma Novice
22. januar 2005 - 13:48 #12
så venter vi bare på at leif lægger et svar, hvorefter du afviser dit eget svar og så efterfølgende accepterer vores (altså leif's og catbody's)
Avatar billede leif Seniormester
22. januar 2005 - 13:50 #13
:-) Tja, I behøver ikke vente længe, for det kommer lige her !
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
22. januar 2005 - 15:04 #14
Ok - jeg ville jo ikke bryde reglerne - bare være rundhåndet ;-)

(jeg sletter derfor mit Point til catbody spørgsmål.)

tak til alle

//Lars