Avatar billede food_life Nybegynder
17. januar 2005 - 15:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skift af farver?

Hvordan er det man nemmest skifter en farve til en anden i CS?
Avatar billede ralfi Nybegynder
17. januar 2005 - 15:20 #1
Den ska vi nok lige have uddybet en smule..

Photoshop CS, Counter-strike eller hvad mener du.. og hvor henne mener du ?
Avatar billede food_life Nybegynder
17. januar 2005 - 15:22 #2
Photoshop CS
Avatar billede triple-x Nybegynder
17. januar 2005 - 15:22 #3
ralfi det er nok Photoshop eftersom det er den kategori :)

I det nye CS er der kommet en funktion der hedder replace color den ligger under image->adjustments
Avatar billede triple-x Nybegynder
17. januar 2005 - 15:23 #4
hvis det ikke bare er en enkelt farve men et en del som skal tones om til en anden farve kan du bruge hue/saturation som også ligger under image->adjustmens
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
17. januar 2005 - 15:33 #5
Ved og bruge en effekt ved navn hue/saturation.
Er beskrevet hvordan den bruges her:
http://www.pcfreek.dk/vistutorials.asp?id=13
Avatar billede food_life Nybegynder
17. januar 2005 - 19:55 #6
jeg kan ikke få det til at virke ordentligt - hvis en sort skal skiftes med en rød, hvordan?
Avatar billede triple-x Nybegynder
17. januar 2005 - 20:00 #7
er det REN sort, altså f.eks. en firkant der er helt sort.

Eller er det et sort hvid billede med mange nuancer i?
Avatar billede food_life Nybegynder
17. januar 2005 - 20:45 #8
Nej - det er eksempelvis et logo som der er sort; men nu skal være rødt!
Avatar billede triple-x Nybegynder
17. januar 2005 - 20:47 #9
hvis det er helt sort kan du starte med at bruge hue/saturation og lave det gråt/ lysegråt.

Derefter kan du gå ind i image->adjustments -> replace color, og vælge i toppen den lysegrå og nede i bunden vælge den røde farve. så burde det lykkes.
Avatar billede bine12 Nybegynder
29. januar 2005 - 15:45 #10
Hej.
Når du har åbmet pogramet, så er der nogen bokse ude i højre side.
Der er en skala med farver, der kan du vælge den farve du vil have :D