Avatar billede idasofie Nybegynder
20. marts 2001 - 09:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

\"Excangeserver\" til Linux

Hej alle

Er der nogen der kender et program der minder om MS excangeserver, men til linux. Alle klienter kører Outllok 2000

Avatar billede idasofie Nybegynder
20. marts 2001 - 09:16 #1
ØHHH det skulle være Outlook :-)
Avatar billede beaviz Nybegynder
20. marts 2001 - 09:44 #2
Du finder nok ikke noget der minder om exchange serveren - men hvilken funktionalitet vil du gerne kunne bruge? Exchange kan jo en million ting (altså udover at gå ned)
Avatar billede pewolle Nybegynder
20. marts 2001 - 09:48 #3
I Star Office 5.2 ligger der en post / kalender server, som skulle ligne lidt.
Jeg har ikke prøvet den men har set den demonstreret og syntes den ser fornuftig ud.
Avatar billede pewolle Nybegynder
20. marts 2001 - 09:49 #4
Jeg glemte lige at skrive:
Den kræver vist nok at man bruger Star Office som klienter.
Avatar billede victor44 Nybegynder
20. marts 2001 - 12:52 #5
Hvis dit krav er at du vil have mulighed for et web interface og at brugernes mail ligger på serveren så kan du bruge en IMAP server.
SuSE leverer en færdig løsning med web interface til administration og det hele.
Det er nok ikke en god ide at eksponere en IMAP server direkte på internettet der er mange muligheder for at lave sikkerheds huller den vej. Her ville jeg bruge Web interfacet.
Vi bruger selv en IMAP server her i huset og den spiller fint. Jeg har desværre ikke haft mulighed for at stifte bekendtskab med SuSE\'s IMAP løsning, men den skulle eftersigende være rigtig god.
Avatar billede grave Nybegynder
21. marts 2001 - 17:43 #6
hvad hedder det her imap web interface ??? kan en bruger logge på og se sin mail ?
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. marts 2001 - 20:22 #7
Jeg kan ikke huske hvad \'de\' hedder.
Der er mange forskellige løsninger at vælge mellem.
Prøv at se på http://www.linux.org
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
27. marts 2001 - 11:25 #8
Jeg tror at der idasofie prøver på at spørge om er om der findes en Exchangeserver til en linux.
Og ja det gør der, OpenMail fra HP. Det er det tætteste du kan komme på en exchange, den er dog ikke helt nem at installerer.
Alt efter hvad den skulle kunne vil jeg anbefale dig at køre IMAP til mail delen og LDAP til dit adresse kartotek.