Avatar billede ronni112 Nybegynder
14. januar 2005 - 17:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stifinder laver fejl eller ligende!

Når jeg prøver at åbne en mappe eller ligende (uanset hvilken) så giver min computer mig denne fejlmeddelse

Windows har lukket dette program for at hjælpe med til at beskytte din computer

Navn: Windows Stifinder
Udgiver: Microsoft Corporation

Luk meddelse

Forhindring af datakørsel hjælper med at beskytte mod vira og andre sikkerhedstrusler. _Hvad skal jeg gøre?_

Bagefter vil den sende fejlrapportering og så en udvidet fejlrapportering!
Herefter går computeren "kold" og jeg må genstarte.

Nogen der har et løsningsforslag? Eller nogen der ved hvad der kan være galt?

Fejlen er kommet pludselig og har ikke været før!
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2005 - 17:25 #1
Prøv først:
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)Du skal have din XP-skive i Drevet.

Hvis ikke det har hjulpet:

Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede ronni112 Nybegynder
14. januar 2005 - 17:38 #2
Kunne jeg måske "nøjes" med at benytte mig af den der funktion der gør at jeg kan gå tilbage til en tidl indstilling?
For eksempel kunne jeg måske sætte den til at gå tilbage til for 2 dage siden hvor det virkede?

Hvordan er det man gør det?

Ellers så må jeg jo prøve en af de 2 punkter du beskriver :)
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2005 - 17:41 #3
Ja, det er måske en mulighed - husk programmer installeret efter den dato du vælger sletts.
Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.
Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse
Avatar billede ronni112 Nybegynder
14. januar 2005 - 18:17 #4
En update :)
Systemgendannelse ville ikke køre!
Men jeg prøvede så at højreklikke på Denne Computer > Egenskaber > Avanceret > Indstillinger for ydevne > Forhindring af datakørsel > Så valgte jeg at det skal gælde for alle programmet, undetaget Stifinder...

Nu virker mapper OSV ihvertfald igen :)
Nu vil jeg så prøve om ikke også Systemgendannelse vil virke *G*
Vender self tilbage med en update mere!
Sidste alternativ er jo at geninstallere c drevet...
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2005 - 18:25 #5
højreklikke på Denne Computer > Egenskaber > faneblad systemgendannelse.
Check at der IKKE er sat flueben i "deaktiver systemgendannelse" og at skyderen står på ca. 5 - 10% - derved gemmer den gendannelse punkter for ca. 1 - 3 mdr.
Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. april 2005 - 20:01 #6
Så virker det :) Så godt som