Avatar billede jlassen Nybegynder
12. januar 2005 - 16:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DVD kopiering, hvordan?

Hej alle sammen!

Lige et spørgsmål ang. brændning af dvd film. Når jeg skal brænde en dvd film som ligger på pc'en, er jeg i tvivl om jeg skal vælge den funktion der hedder DVD-ROM(ISO) eller DVD-VIDEO. For den eneste forskel er at den ligger 2 mapper med navnene AUDIO_TS & VIDEO:TS på dvd'en. Men de mapper jeg vil brænde over hedder det sammme, og jeg ser derfor ingen grund til at have 2 mapper med det samme navn.
Men skal man bruge den der hedder DVD-VIDEO eller er det ligemeget?

Mvh Jonas
Avatar billede norbert Nybegynder
12. januar 2005 - 16:45 #1
Du skal bruge DVD-Video. Den mappe du selv har flytter du over i VIDEO_TS mappen, så ligger alle dine filer der, og du kan brænde. Audiomappen er ikke nødvendig, da den alligevel er tom. Og den kommer automatisk med ved brændingen, da den jo ligger der i forvejen.
Ellers kan du følge denne guide:
http://www.dvdshrink.info/nero-video.php
Avatar billede kick Nybegynder
12. januar 2005 - 16:45 #2
Du Skal bruge DVD-VIDEO og du skal træk filerne over i den smamme mappe ellers virker det ikke
Avatar billede jlassen Nybegynder
12. januar 2005 - 17:06 #3
Ja men når dvd'en er færdig ligger der nøjagtigt de samme filer, uanset hvilken én jeg bruger. Så kan det vel være ligemeget. Og desuden virker den jeg har brændt med "DVD-ROM (ISO" fint i min dvd afspiller. Men da jeg lånte den ud vil den ikke spilles på hendes afspiller. Men det kan jo også skyldes at hendes afspiller ikke understøtter dvd-r.
P.s. hvad betyder det her: If you experience compatibily issues when using this mode, try using Nero “UDF/ISO” mode instead. Er du lidt iyvivl om meningen med det.
Avatar billede norbert Nybegynder
12. januar 2005 - 17:08 #4
Det er ikke ligemeget. Hvis du vil have din dvd til at virke skal du bruge DVD-Video.
Avatar billede norbert Nybegynder
12. januar 2005 - 17:11 #5
Her er en anden guide du kan kigge på:
http://www.abmedia.dk/video/nero/neros.htm
Avatar billede norbert Nybegynder
12. januar 2005 - 17:14 #6
Avatar billede jlassen Nybegynder
12. januar 2005 - 17:18 #7
Okay. Det bare underligt det virker på min afspiller så. Men hav faen. Så må jeg jo gøre det med DVD-video for eftertiden
Avatar billede jlassen Nybegynder
12. januar 2005 - 17:18 #8
Tak for svaret nobert! :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
12. januar 2005 - 17:19 #9
Velbekomme :-)