Avatar billede dazn Nybegynder
12. januar 2005 - 13:41 Der er 3 kommentarer

Sensornet nogen der kender til det??

Nogen der kender noget der hedder sensornet... ved ikke helt hvad det er.. ved bare at man kan sørge for at en bruger ikke kan gå på nogen bestemte internet sider, og logge på msn f.eks.
Findes der en måde man kan bryde igennem sensornet på.. hvis der er nogen der ved hvordan så skriv lige...

På forhånd tak
Avatar billede langbein Nybegynder
12. januar 2005 - 23:31 #1
Den funksjon som du beskriver stemmer overens med det som man typisk kjenner fra såkalte "application" eller "proxy" firewalls.

Typisk for disse er at de ikke bare kontrollerer en og en datapakke slik som for såkalte "packet filtering firewalls", de setter også sammen flere pakker og kontrollerer dem ut i fra en logisk helhet, for eksempel en web side, eller et mønster i en datastrøm.

Det finnes jo mange kommersielle merker, for eksempe Microsoft ISA server. Kjenenr ikke til noe produkt som heter "sensornet".

Hvis tingene er satt opp riktig så skal det i prinsipp ikke være mulig å komme gjennom eller forbi en slik firewall.

Det faller vel litt utenfor "eksperten" å beskrive måter å komme forbi en slik firewall, men det går vel ann å kort nevne at det kanskje kan være mulig ved såkalte "tunneling" teknikker eller hvis man klarer å finne fram til designfeil ved nettverket slik at det finne veier forbi, der det hele egentlig skulle være lukket. I praksis så kan det være nokså vanskelig for ikke å si nesten umulig å komme forbi.
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
14. januar 2005 - 19:16 #2
sensornet er et speciel amerikansk netwærk som bruges til styring af styrbare kameraer (domes) De bruger RS-422 protocolen kommer oprindeligt fra firmaet sensormatic (Nuværende ADT) se nærmere www.tycovideo.com
Avatar billede langbein Nybegynder
15. januar 2005 - 00:49 #3
Jo, tror navnet "sensornet" brukes i flere forskjellige (?) sammenhenger. Finner imidlertid ingen som har direkte med internett å gjøre.