Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2005 - 12:38 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside med forhåbentlig mange besøgende.

Jeg har en idé til en hjemmeside, som skal indeholde en service til almindelige internetbrugere. Selve idéen kan jeg ikke komme ind på, men hvis behovet er der, vil almindelige internetbrugere finde hjemmesidens funktion anvendelig.

Jeg har følgende spørgsmål vedr. et evt. projekt:
1) Kan man tjene penge på en hjemmeside med gratis funktioner til brugerne af hjemmesiden ? Jeg tænker her på reklamer o.l.

2) Jeg er ikke den store programmør selv og derfor skal en evt. samarbejdspartner være indstillet på at står for hjemmeside design og hjemmesideprogrammering. Jeg vil mene at han/hun skal kunne håndtere følgende: hjemmesideprogrammering, design, ASP/PHP eller lign., internetdatabase (mySQL ...). Er der en der er interesseret ?

Mht. investering skal jeg nok sørge for hjemmeside med lagerplads, resten er et spørgsmål om programmering. Indledningsvis forestiller jeg mig, at hjemmesiden oprettes på et andet domæne, hvor vi kan finpudse og teste.

Mht. evt. overskud skal jeg lige høre svarene på mit ovenstående spørgsmål 1). Det er jo ikke interessant at lægge timer i et stykke arbejde, hvis man ikke har nogen fortjeneste ..... Men jeg forestiller mig at vi deler 50/50.

Geografisk har jeg ingen krav til din geografiske placering. Jeg mener dog vi snakke sammen og mødes inden evt. samarbejde kan påbegynde. Jeg bor selv i Nordsjælland.
Avatar billede morteeart Nybegynder
12. januar 2005 - 12:42 #1
1. ja
2. Tvivler, medmindre du vil betale det korrekte pris, som nemt kan være ret høj.
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2005 - 12:45 #2
Programmørens investering skal være timerne der lægges i arbejdet.
Fortjenesten skal være halvdelen af evt. overskud.
Avatar billede askhoej Praktikant
12. januar 2005 - 13:52 #3
Jeg vil da gerne høre lidt mere skriv på askhoej(at)hotmail.com både mail og msn
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2005 - 14:07 #4
askhoej -> jeg sender en mail i aften.
Avatar billede ibleif Nybegynder
12. januar 2005 - 19:37 #5
Måske lyder jeg dum her... men, hvad er det lige at du skal lave for dine 50% så? Bare komme med ideen? - og betale et webhotel?

// Ibleif
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2005 - 19:54 #6
ibleif -> korrekt - selv om jeg ikke kan li' ordet "bare". For hvis ingen er interesseret programmerer jeg det "bare" selv.

Men er der nogen der kan fortælle mig hvad man kan tjene på reklamer o.l. ? Hvad er forudsætningen og arbejdet ved at tjene penge på det ?
Avatar billede askhoej Praktikant
12. januar 2005 - 19:55 #7
svar sendt
Avatar billede punnishment Nybegynder
12. januar 2005 - 19:58 #8
kunne også godt tænke mig at høre nærmere
mail/msn: invipun(at)hotmail.com
Avatar billede ibleif Nybegynder
12. januar 2005 - 20:07 #9
well - Det var ikke for at nedgøre den del.. var bare interesseret! :D

Jeg vil da også gerne høre mere om, hvad du har tænkt dig. Så skal en løsning med ASP.NET/MySQL, da nok kunne strikkes sammen!

Skriv til: ibleif (at) hotmail (dot) com

// Ibleif
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2005 - 22:28 #10
ibleif --> Det er bare helt ok. Jeg ved godt at det man skriver nogle gange misforståes af andre.
Jeg skal måske også lige nævne, at funktionen/servicen måske allerede findes på nettet et sted, jeg har bare ikke fundet den. Eller at funktionen måske ikke er så interessant - hvem ved ? Jeg tror selv på idéen og så skal den altså afprøves. Jeg har bare så mange jern i ilden i øjeblikket, at jeg bliver nød til at samarbejde med nogen om nogle af projekterne :-)
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2005 - 22:29 #11
Svar er sendt til alle de ovenstående interesserede.
Avatar billede morteeart Nybegynder
13. januar 2005 - 14:01 #12
Du kan højest tjene et par kroner på reklame, medmindre din side allerede er stor.
Og det er da lame hvis en programmør skal lægge meget arbejde i en side hvor der kommer ingen penge ud af :P

Ide'en er sjældent mere end 2-3% værd.
Avatar billede japping Nybegynder
13. januar 2005 - 14:46 #13
morteeart --> Man kan betragte tilværelsen på mange måder. Idéer og udvikling betragter jeg på samme måde som investering i værdipapirer: stor risiko = mulighed for stor fortjeneste, lille risiko=ringe fortjeneste. Hvis du gennem hele livet har den holdning du lægger for dagen ..... tja, så er det din sag, men vi er andre der tror og arbejder på ikke at forblive lønslaver.
Ydermere har jeg ikke skrevet noget om, hvor mange timer programmøren skal lægge i projektet.
Avatar billede punnishment Nybegynder
13. januar 2005 - 19:13 #14
japping> jeg har ikke modtaget en mail endnu
min mail/msn: invipun(at)hotmail.com
Avatar billede retry Nybegynder
13. januar 2005 - 22:06 #15
Markedsføringsbudget?
Incitament for annoncører? Forleden var der en normand, som vist havde domænet gsm.no, og naturligt nok kunne det tiltrække annoncører. Hvis det ikke er absolut indlysende, hvorfor annoncører skulle betale dyrt for at være på en hjemmeside, så er der ingen penge i det.

Tilbage til markedsføringsbudgettet. Uden kolde kontanter til at gøre en forskel, går det nok ikke. Hvis du nu sagde, at foruden at komme med ideen, så ville du også belåne huset, og at du havde samtidig sat dig for at bruge et mandeår af din egen tid på at knokle, - ja så ville det ligne lidt. I stedet kommer du bare og beder en programmør om at investere masser af arbejdstimer.

Har du prøvet i banken? - Nå, de ville ikke. Du har meget travlt med mange jern i ilden, skriver du. Jamen, med så med at forsøge at sælge ideen? Ring til Riskær eller 2M-fyren; få ham til at underskrive en hemmeligholdelsesaftale; tag checken og gå videre med næste projekt!
Avatar billede japping Nybegynder
13. januar 2005 - 23:19 #16
retry --> Jeg skriver netop dette indlæg for at få mere information vedr. reklamer og andre indtægtsmuligheder, for jeg aner intet om dette område. Jeg har kun en forestilling om, at hvis man har mange besøgende på hjemmesiden hver dag, så kan man tjene noget på reklamer. Men jeg aner ikke hvor mange der skal til for en fornuftig forretning.
Mht. bank, lån, Riskær eller 2M syntes jeg du skal bruge din tid på noget andet end at udtale dig om noget du overhovedet ikke har mulighed for at vide noget om. Det lyder som om du aldrig har prøvet at gennemfør et projekt og tror alt er sort eller hvidt. Mange har gennemført eller startet virksomhed i det små uden en krone på lommen. Det er også lykkedes nogle af os at have en rimelig indtægt på sådanne projekter. Brug din tid på at skabe noget i stedet for at udtale dig om andre mennesker du overhovedet ikke kender. Det samme gælder mig og mit projekt, du aner ikke hvad der ligger af arbejdstimer i projektet.

punnishment --> jeg sender en mail til dig inden for få minutter.

Andre --> Jeg gidder ikke svare eller kommentere på andre useriøse indlæg som indsendt af RETRY. Derfor lukker jeg hermed spørgsmålet. Hvis der er nogle af ovenstående der gerne vil have point, så læg lige et svar.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
13. januar 2005 - 23:25 #17
Jeg er også intresseret i projektet,du kan fange mig på eik1974(at)hotmail.com , hvis ikke det er for sent
Avatar billede retry Nybegynder
13. januar 2005 - 23:34 #18
japping --> Sætter du lige navn på karmatildelingen?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
13. januar 2005 - 23:40 #19
Hov, min hotmail var udløbet,hvis du har sendt en mail til mig inden for de sidste 15 minutter, så send den lige igen tak
Avatar billede japping Nybegynder
14. januar 2005 - 07:45 #20
retry --> ???

-mundi- --> jeg vil ikke spilde din tid unødigt. Derfor vil jeg først tage kontakt til dem der har meldt svaret på min første mail. Hvis jeg ikke finder den rette, vender jeg tilbage til dig pr. mail. Det kan jo også være at idéen sables ned når jeg diskuterer den med andre :-) Men tak for interessen.
Avatar billede areon Nybegynder
14. januar 2005 - 07:50 #21
jAPPING = jeg vil også meget gerne høre mere om projektet.. tsorensen@nightlife.bg
Ser frem til at høre fra dig :)
Avatar billede japping Nybegynder
14. januar 2005 - 09:01 #22
areon --> jeg vil ikke spilde din tid unødigt. Derfor vil jeg først tage kontakt til dem der har meldt svaret på min første mail. Hvis jeg ikke finder den rette, vender jeg tilbage til dig pr. mail.
Avatar billede areon Nybegynder
14. januar 2005 - 09:19 #23
Det er bare helt iorden Japping.. jeg vil se frem til at høre fra dig.. :)